شناسهٔ خبر: 18590169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

از آغاز سفرهای نوروزی

۱۶۴۲ خودرو به ایستگاه های ایمنی و سلامت تفرش مراجعه کرده اند

سرپرست جمعیت هلال احمر تفرش گفت: از ۲۵ اسفندماه، در ۳ ایستگاه ایمنی و سلامت تفرش به بیش از ۱۶۴۲ خودرو حامل مسافران نوروزی خدمات ارائه شده و تعداد ۱۰۰۰ بسته فرهنگی شامل نقشه، بروشور، سی دی و مسابقه در بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حسینی سرپرست جمعیت هلال احمر تفرش در گفتگو با ندای تفرش با اشاره به اجرای طرح راهنمایی مسافران نوروزی در این شهرستان، گفت: طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی در قالب دو طرح مجزا یعنی «ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی» و طرح «امداد و نجات نوروزی» در حال اجرا است.

حسینی اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه، در ۳ ایستگاه ایمنی و سلامت تفرش که با مشارکت ۳۰ نفر از جوانان جمعیت هلال احمر برپا شده است به بیش از ۱۶۴۲ خودرو حامل مسافران نوروزی خدمات ارائه شده و تعداد ۱۰۰۰ بسته فرهنگی شامل نقشه، بروشور، سی دی و مسابقه در بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

وی با اشاره به طرح امداد و نجات نوروزی، اظهار کرد: ۲ پایگاه در طرح امداد و نجات نوروزی در حال فعالیت است، یکی پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری شهدای تفرش واقع در گردنه گیان و دیگری پایگاه امداد و نجات سیار که محورهای گردنه خرازان و نقره کمر را پوشش می دهند که در این طرح نیز ۲۵ نفر از امدادگران فعالیت می کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر تفرش ادامه داد: هر دو طرح از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه به مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

حسینی با اشاره به تعداد تصادفات از ۲۵ اسفند تا پایان شب ۵ فروردین افزود: در این ایام، ۴ مورد تصادف رخ داد که در این راستا ۳ نفر به مرکز درمانی منتقل شدند و ۵ نفر نیز به صورت حضوری به پایگاه مراجعه کردند.

وی با اشاره به شرکت مسافران نوروزی در کمپین" نه تصادف جاده ای" گفت: این کمپین با هدف کاهش تصادفات جاده ای به صورت سراسری در حال برگزاری است که در شهرستان تفرش تاکنون ۶۱ نفر به این کمپین پیوسته اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر تفرش با اشاره به اجرای طرحهای ابتکاری، خاطر نشان کرد: تست قند خون، تست فشارخون، مشاوره دیابت، توزیع بسته های فرهنگی و پذیرایی از مسافرین با محصولات بدون قند از مهمترین اقداماتی است که برای مسافران نوروزی مراجعه کننده به ایستگاههای هلال احمر اجرا شده است.

انتهای پیام/

نظر شما