شناسهٔ خبر: 18590109 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خدمات اوقاف در ایام نوروز قابل قدردانی است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری فعالیت و عملکرد فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه را تحسین کرد.

صاحب‌خبر -
خدمات اوقاف در ایام نوروز قابل قدردانی است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، ماموستا فایق رستمی با حضور سرزده در ستاد قرارگاه آرامش بهاری کردستان و بازدید از فعالیت‌های این قرارگاه خدمات و تلاش‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز را تحسین کرد و گفت: بهار نه تنها زنده شدن طبیعت و سرآغاز زندگی درختان و زمین و شکوفه زدن گل‌های زیباست بلکه نشان و تفسیر جمالات ذات الهی است.
 
وی افزود: مناطق کردستان سرشار از وجود پر برکت اولیاء الهی است و جای‌جای این استان جایگاه بقاع متبرکه امامزادگان شاخص است.
 
ماموستا رستمی با اشاره به اهمیت و گستردگی فعالیت های سازمان اوقاف گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یک نهاد مقدس است و در کنار آن رسیدگی به اماکن مقدس همواره مورد تأکید بزرگان اسلام بوده است.
 
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان گفت: خداوند متعال در قرآن به کوه طور قسم می‌خورد نه به خاطر خاک و گل و درختان کوه، بلکه به این خاطر که محل رمز و راز خداوند با بنده پاکش حضرت موسی(ع) و محل عبادت پیامبر والا مقام بوده و متبرک به یکی از پیامبران الهی است.
 
وی افزود: همچنین در قرآن به کعبه به عنوان بلدامین قسم خورده شده است، زیرا که کعبه محل تولد پیامبران الهی، محل نزول قرآن و محل نزول فرشتگان الهی بوده است و این نشان از اهمیت اماکن مقدسه دارد.
 
ماموستا رستمی تصریح کرد: هرچه می‌توانید در راه احیای این اماکن از مساجد تا بقاع متبرکه تلاش کنید زیرا احیاء اماکن مقدس احیاء دین است.
 
ماموستا رستمی با قدردانی و تشکر از فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه در طرح آرامش بهاری تأکید کرد: میهمانان و زائران نوروزی با حضور در این اماکن مقدس و بازدید از این غرفه‌های متنوع در کنار زیارت می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی اوقاف بهره‌مند شوند.

نظر شما