شناسهٔ خبر: 18589912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضو جنبش امل لبنان در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

صهیونیست‌ها به دنبال سیطره بر نفت و گاز لبنان/ تابستانی بحرانی در پیش است

عضو جنبش امل لبنان بر آمادگی کامل کشورش برای دفاع در برابر هر گونه تجاوز رژیم صهیونیستی، زیر پا گذاشتن تمامیت ارضی لبنان و ضمیمه کردن مناطق غنی از نفت و گاز و منابع طبیعی به حریم دریایی این رژیم تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

«حسن قبلان»، عضو دفتر سیاسی جنبش امل لبنان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت بر آمادگی کامل همه مقامات کشورش برای مقابله با فشارهای رژیم صهیونیستی در ممانعت از حفاری های نفتی و ادعای مالکیت نسبت به بلوک های نفتی در محدوده سرزمینی لبنان تاکید کرد.

قبلان تصریح کرد: همه گروه های لبنانی و رهبرانشان و روسای قوای سه گانه شامل نبیه بری، میشل عون و سعد الحریری بر این قضیه اتفاق نظر دارند که اسرائیل اجازه ندارد واقعیتی میدانی را بر دریای لبنان تحمیل کند.

عضو جنبش امل لبنان گفت: اسرائیل قصد دارد با تصویب قانون ترسیم مرزهای اقتصادی دریایی منطقه مورد مناقشه بین لبنان و فلسطین اشغالی را به مرزهای خود اضافه کند این در حالی است که لبنان تاکید دارد که مثلث دریایی غنی از منابع نفت و گاز به مساحت حدود 800 کیلومتر مربع در داخل مرزهای اقتصادی لبنان واقع شده و اسناد رسمی خود را در این زمینه به سازمان ملل ارائه داده است.

قبلان ضمن تاکید بر حق کامل لبنان در حفاری و استخراج در بلوک های واقع در حریم آبی این کشور گفت: اسرائیل با دور زدن موسسات بین المللی ذیربط در این قضیه به دنبال سیطره بر ثروت های نفتی و گازی لبنان است.

وی بر آمادگی لبنانی ها برای دفاع از آب و خاک کشورشان تاکید کرد و افزود:  اسرائیل تلاش می کند که صحنه لبنان را متشنج کند و مطالعات نشان می دهد که تابستان لبنان بحران نظامی با رژیم صهیونیستی را پیش روی داشته باشند

عضو جنبش امل لبنان گفت: اسرائیل با بیرون کشیدن پرونده مرزهای دریایی و رو گذاشتن آن به دنبال خلق مشکل مستقیمی با لبنان است چون از شدت پاسخ لبنانی ها به آن آگاه است و اینکه آنها هرگز به چیزی که صهیونیست ها از جنگ می خواهند کشیده نمی شوند.

قبلان ادامه داد: به رژیم صهیونیستی اجازه داده نمی شود که با بهره برداری از شرایط داخلی لبنان یا تحولات منطقه تغییری میدانی را بر خاک، آب و حتی آسمان لبنان تحمیل کند.

وی تاکید کرد:  رژیم صهیونیستی گمان می کند که مقاومت لبنان با حضور در سوریه ضعیف شده اما واقعیت چیز دیگری است امروز بخش اعظم توان حزب الله در جنوب لبنان واقع است و این قدرت موشکی حزب الله است که رژیم صهیونیستی را سرجایش نشانده است اگرچه شمار زیادی از نیروهای مقاومت هم اینک در سوریه هستند.

قبلان با اشاره به توطئه رژیم صهیونیستی برای استفاده از تحولات سوریه و نزدیکی با اعراب گفت: لبنان امروز قدرت بازدارندگی مقابل هر گونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی را در اختیار دارد اگرچه این رژیم گمان می کند آمریکا به او اجازه تحرکات تازه در منطقه داده است.

عضو جنبش امل لبنان سفر نخست وزیر کشورش به مصر را مورد اشاره قرار داد و گفت: قرار نبوده در این سفر برای بهبود روابط ریاض-قاهره اقدامی شود و تنها به روابط دوجانبه لبنان با مصر مرتبط بوده است.

به گزارش فارس، در شرایطی که لبنان درگیر مشکلاتی همچون قانون حقوق و مزایا، قانون انتخابات و اعتراض های مردمی به مصوبه اخیر مجلس درباره افزایش مالیات هاست، رژیم صهیونیستی تلاش می کند با توسل به سازمان ملل و واشنگتن، مناقصه اعلام شده در لبنان برای حفاری در بلوک های واقع در حریم آبی این کشور را با ادعای مالکیت این رژیم بر این بلوک ها به تعطیلی بکشاند.
این مساله با انتشار اخباری در رسانه های رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدی تری شده تا جایی که واکنش طرف لبنانی را به دنبال داشته است.
رسانه های اسرائیلی اخیرا فاش کردند که کابینه صهیونیستی و کنست در نظر دارند با هدف حفاری و استخراج منابع طبیعی موجود در فلسطین اشغالی، قانون ترسیم مرزهای اقتصادی دریایی را تصویب و به امضا برسانند.

انتهای پیام/ح

نظر شما