شناسهٔ خبر: 18589744 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

عضو ایده پرداز و توسعه دهنده برنامه eras درگفتگو با شفاآنلاین خبرداد:

برنامه ای برای کاهش هزینه درمان و مدت بستری بیمار/ترس جراح سرشناس از جراحی و بیهوشی

شفاآنلاین :عضو ایده پرداز و توسعه دهنده برنامه "ارس" با بیان اینکه اجرای برنامه اِرِس نیازمند کار تیمی و گروهی بین دست اندرکاران حوزه درمان است، گفت: اجرای اَرِس موجب کاهش هزینه درمان و مدت بستری بیمار می شود .

صاحب‌خبر -
دکتر هنری کلت، متخصص جراحی عمومی از دانشگاه کوپن هاگن دانمارک درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین، در باره برنامه eras ( ریکاوری ارتقا یافته پس از عمل جراحی) ، اظهار کرد: اولین نکته در ارس این است که باید از بیمار سوال شود چرا در بیمارستان حضور دارد و بر اساس آن باید به او نسبت به بیماری، ناراحتی ، درمان و استرس های که در رابطه با بیماری برایش ایجاد می شود اطلاعاتی داده شود و سپس با آمادگی کامل بیمار، می توان خدمات مناسبی حین جراحی و پس از آن ارائه کرد که در نتیجه بیمار نیز دچار عوارض و درد کم تری می شود.

وی افزود: اگر بتوانیم ارس را اجرا کنیم کیفیت جراحی در مراکز درمانی و بیمارستان ها ارتقا می یابد و مدت بستری بیمار در بیمارستان نیز کاهش می یابد که این امر در نهایت موجب صرفه جویی در زمان و هزینه درمان برای بیمار و سیستم بهداشت و درمان هر کشوری می شود.

 جراح عمومی در ادامه تصریح کرد: برای اجرای اِرَس دو مشکل وجود دارد که باید مرتفع شود. مشکل اول اجرایی کردن موضوع علمی، دانشی و عملیاتی کردن آن در مراکز درمانی است و مشکل دوم دانشی است که برای بهبود، توسعه و افزایش کیفیت اِرَس وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شفاآنلاین مبنی براینکه آیا امکان اجرای اِرَس در ایران وجود دارد، عنوان کرد: بله اما باید دانست اجرای اِرَس نیازمد همکاری پزشک، جراح، پرستار و تمام مجموعه های دست اندکار در بیمارستان دارد.

"کلت" در خصوص نقش سازمان های بیمه گر در اجرای ارس، گفت: در کشوری مانند دانمارک مردم از بیمه اجتماعی بهره مند هستند به همین دلیل جهت دریافت تمام خدماتی که در مراکز درمانی هیچ گونه هزینه ای را پرداخت نمی کنند و علاوه بر آن با اجرای ارس نیز می توانند مبالغ بسیاری را پس انداز کنند. اما در سایر کشورها سیستم به بیمارستان پول می دهد تا بیمار را در بیمارستان نگه داری کنند. این در حالی است که با اجرای ارس می توانند علاوه بر کاهش هزینه ها از مدت بستری بیمار در بیمارستان نیز بکاهند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای ارس به تجهیزات و امکانات بستگی ندارد بلکه ارس یک کار تیمی است که طی آن دست اندکاران سلامت اطلاعات کافی از بیمار دریافت و بهترین خدمات را اراده می دهند .بنابراین می توانیم بگویم که ارس می تواند در تمام کشورها اجرایی شود اما باید به خطار داشته باشیم برای موفقیت باید نسبت به علم روز آگاهی داشته باشیم.

  عضو ایده پرداز و توسعه دهنده برنامه ارس در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شفاآنلاین مبنی براینکه چرا مردم از جراحی و بیهوشی بیم دارند، یادآور شد: این مساله در تمام کشورهای دنیا وجود دارد و حتی من به عنوان یک جراح اگر روزی بیمار شوم و بخواهم جراحی حتی کوچک انجام دهم استرس خواهم داشت. چون واقعا جراحی و عوارض بیهوشی خطرناک است به همین دلیل ما تلاش می کنیم ارس را در تمام کشور اجرا و این علم را توسعه بدهیم تا بیمار دچار استرس ناشی از درمان نشود

برچسب‌ها:

نظر شما