شناسهٔ خبر: 18588398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسیر ریلی مشهد به همت شهرداری زیباسازی شده است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: به همت شهرداری مشهد و همکاری اداره کل راه آهن، مسیر ریلی مشهد به منظور استقبال از زائران نوروزی زیباسازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از ستاد خبری استقبال از بهار ۹۶ شهرداری مشهد، محمد هادی ضیائی مهر مدیرکل راه آهن خراسان رضوی در جریان بازدید اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از ایستگاه تپه سلام راه آهن و پروژه زیباسازی مسیر ریلی مشهد اظهار کرد: اواخر سال گذشته نمازخانه ایستگاه تپه سلام احداث شد که هم‌اکنون در حال بهره‌برداری از آن هستیم.

 

وی افزود: در قالب یک پروژه عمرانی با صرف حدود ۴ میلیارد تومان، علاوه بر ساخت نمازخانه، سکوی ایستگاه تپه سلام نیز توسعه پیدا کرد تا بستر لازم برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به زائران رضوی فراهم شود.

 

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی تصریح کرد: با افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر ریلی در مسیر مشهد- تهران، سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه کاهش چشمگیری داشته است، در سال گذشته این فاصله حدود نیم ساعت بود اما الان به ۱۶ دقیقه رسیده است.

 

ضیائی مهر با بیان اینکه زمان ورود قطارها به مشهد در عمل کمتر از ۱۰ دقیقه است، خاطرنشان کرد: در مسیر بندرعباس، کرمان، یزد و اصفهان که قطارها از ۱۰۰ کیلومتری مشهد وارد مسیر تهران- مشهد می‌شوند، فاصله رسیدن قطارها به ایستگاه حدود ۸ دقیقه است.

 

وی یکی از اهداف ساخت نمازخانه در ایستگاه تپه سلام را اقامه فریضه نماز اول وقت بشمرد و خاطرنشان کرد: گاهی اوقات، پس از حرکت قطار از ایستگاه راه آهن مشهد وقت اذان صبح، ظهر و عصر و یا مغرب و عشا فرا می‌رسد به همین خاطر بستر لازم برای اقامه نماز در ایستگاه تپه سلام فراهم شده است.

 

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: پدافند غیرعامل یکی دیگر از اهداف مدنظر برای احداث نمازخانه بزرگ در ایستگاه راه آهن تپه سلام است، اگر به هر دلیلی مشکلی در مشهد ایجاد شود، می‌توانیم این ایستگاه را به یک ایستگاه مسافربری موقت تبدیل کنیم.

 

ضیائی مهر خاطرنشان کرد: ظرفیت سرویس بهداشتی و نمازخانه ایستگاه تپه سلام متناسب با طرح پدافند غیرعامل احداث شده است

نظر شما