شناسهٔ خبر: 18587918 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

بیسکویت کره ای به شکل سنبل

سفیده تخم مرغ: دو عدد- پودر قند: دو تا سه پیمانه- آبلیمو: یک قاشق چایخوری – وانیل: یک قاشق چایخوری- رنگ خوراکی مجاز به میزان لازم.

صاحب‌خبر -
بیسکویت کره ای به شکل سنبل گروه اجتماعی: مواد لازم برای بیسکویت کره ای به شکل سنبل به شرح زیر است:

به گزارش  بولتن نیوز به نقل از مجله خانواده سبز،  کره، 280 گرم- پودر شکر: یک و سوم پیمانه- زرده تخم مرغ: سه عدد – وانیل: یک هشتم قاشق چایخوری – آرد سفید: دو تا سه پیمانه

مواد لازم برای داخل بیسکویت:

سفیده تخم مرغ: دو عدد- پودر قند: دو تا سه پیمانه- آبلیمو: یک قاشق چایخوری – وانیل: یک قاشق چایخوری- رنگ خوراکی مجاز به میزان لازم.

طرز تهیه:

ابتدا زرده تخم مرغ¬ها، وانیل و پودر شکر را با همزن برقی هم زده تا کرمی و سبک شود سپس کره به دمای محیط رسیده را اضافه میکنیم. پس از آن آرد را کم کم به خورده مواد داده تا جایی که خمیر لطیفی به دست آید. سپس خمیر را بین دو ورقه کاغذ روغنی باز کرده، قالب می-زنیم و به مدت 30دقیقه (تا زمانی که کمی تغییر رنگ دهد) در فر با دمای 170 درجه سانتیگراد حرارت می¬دهیم.

طرز تهیه مواد داخل:

سفیده تخم مرغها، آبلیمو و وانیل را به خوبی با همزن، هم زده تا کاملا پف کرده و فرم بگیرد. از آن سو پودر قند را به خوبی الک کرده تا زبری نداشته باشد، بعد به آرامی پودر قند را به سفیده فرم گرفته شده اضافه می-کنیم تا مواد کاملا غلیظ شود باید توجه داشته باشیم که این کرم در مجاورت هوا به سرعت خشک می¬شود به همین دلیل به سرعت مواد را به رنگ دلخواه در آورده داخل قیف ریخته، سر آن را به نسبت میزان موادی که می¬خواهیم بیرون بیاید، سوراخ کرده و روی بیکویست ها را تزئین می-کنیم. در تزئین بیسکویت به شکل سنبل، در ظرف سر و ابتدا قالب¬های گل کوچک را به شکل سنبل کنار هم می¬چینیم و بعد برگها را روی آنها طرح می¬زنیم.

بیسکویت کره ای به شکل سنبل

نظر شما