شناسهٔ خبر: 18586857 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مجتبی عابدینی در گفتگو با برنا:

حمایت رییس جمهور پشتوانه خوبی برای المپیک خواهد بود/ وزارت ورزش و جوانان در بهترین زمان مراسم تقدیر از قهرمانان را برگزار کرد

شمشیرباز المپیکی ایران گفت: این برای ورزشکار خیلی مهم است که شخص اول دولت با آنها دیدار داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مجتبی عابدینی شمشیرباز المپیکی ایران یکی از ورزشکارانی است که در سال‌های گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و توانست در اسلحه سابر افتخارات زیادی را برای کشور ایران کسب کند. شمشیربازی ایران با این سابریست در خیلی از کشورهای جهان شناخته شد و قطعا اگر ناداوری‌ها در المپیک ریو گریبانگیر این شمشیرباز نمی‌شد قطعا او می‌توانست یکی از مدال‌آوران خوب ما در ریو باشد.

درخصوص وضعیت شمشیربازی در سالی که گذشت و عملکردش در المپیک ریو و اتفاقاتی که در این مسابقات برایش افتاد خبرنگار برنا مصاحبه‌ای را با این ورزشکار المپیکی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

* چه مسابقاتی را پشت سر گذاشتی که توانستی دو سهمیه را برای کشور ایران در المپیک ریو کسب کنید؟

به دلیل اینکه ما در سال 94 سهمیه المپیک را کسب می کردیم برایمان خیلی حائز اهمیت بود که بتوانیم در سابر 2 سهمیه را کسب کنیم. فقط 6 کشور بود که 2 سهمیه داشت و ایران هم یکی از این کشورها بود. ما به مسابقات رفتیم و خواستیم که نتیجه بگیریم و شمشیربازی را ثابت کنیم. 7 فروردین سال 95 روز حساسی برای شمشیربازی ایران بود و آنجا من توانستم مدال نقره جایزه بزرگ سئول را کسب کنم و در همان مسابقات دو سهمیه المپیک ریو را برای ایران تثبیت کنم.

*سال 95 سال پرکاری برای تو بود و توانستی در مسابقات زیادی حضور پیدا کنی. آیا از عملکرد خودت رضایت داری؟

سال 95 بسیار سال خوبی برای من بود، به دلیل اینکه 2 سهمیه گرفتم و در المپیک نیز چهارم شدم. از آقای دکتر روحانی و دکتر سلطانی فر تشکر می کنم که بنده را مدالی حساب کردند و بعد از مسابقات سنگال بود که مدال طلا را گرفتم و در ادامه در بهمن ماه توانستم مدال نقره جام جهانی پادوبی ایتالیا را کسب کنم که خیلی حائز اهمیت بود و در لهستان نیز پنجم شوم و رنک 4 دنیا را کسب کنم.

*با وجود شایستگی که در المپیک ریو از خودت نشان دادی ولی نتوانستی به مدال برسی. چه اتفاقاتی افتاد که نتوانستی مدال برنز را به دست آوری؟

همه تصوراتم و در مصاحبه‌هایی که قبلا انجام می‌دادم گفتم که روز مسابقه روز تولدم بود و همه تمرکزم این بود که طلا بگیرم و چیزی هم دور از دسترس نبود و می‌خواستم به این مهم دست پیدا کنم و می‌توانستم بگیرم. آنجا به ناحق، حقم را خوردند و آن خطاها و ناداوری‌ها که در آن مسابقات انجام شد. از اینکه می‌دیدم و نمی‌توانستم حرفی بزنم خیلی دلم شکست و باید 4 سال دیگر تحمل کنم تا 2020 بتوانم دوباره مسابقات و مدال طلایی که در دلم و ذهنم است را بگیرم. برای همین بود که بغضم شکست و لطف مردم و مسئولین بود که من را مدالی دیدند ولی آن مدال در قاب مدال‌هایم نیست.

حضور مجتبی عابدینی درخبرگزاری برنا

*چه برنامه‌ریزی و تمریناتی را انجام دادی تا بتوانی در این سال‌ها به این موفقیت برسی؟

برنامه ریزی 5 ساله با آقای فخری داشتیم. بعد از مسابقات 2012 لندن، آنجا با هم عهد بستیم که 2016 بهترین نتیجه را بگیریم و آن زمان کارهای بدنسازی و تکنیکی شمشیربازی را انجام دادیم و خطاها و اشتباهات را درست کردیم.

*چرا آن موفقیتی که در اسلحه سابر در این سال‌ها به دست آمده در دیگر رشته‌ها نتوانسته‌ایم به آن دست پیدا کنیم؟

در رشته‌های دیگر نیز دارد کار می‌شود ولی زمان می‌برد و مطمئن باشید در بازی‌های 2018 جاکارتا بچه‌های اصل اپه و فلوره خیلی بهتر از قبل نتیجه خواهند گرفت. زیرا سرمایه گذاری خوبی از طریق فدراسیون شده است و ما امیدواریم این بچه ها مثل سابریست‌ها خوب شوند.

*در مراسم تقدیر از ورزشکاران و مدال‌آوران که اواخر سال 95 با حضور رییس‌جمهور برگزار شد، شما نیز یکی از کسانی بودید که از دست دکتر روحانی مزد زحماتتان را گرفتید. نظر شما درخصوص این مراسم چیست.

تقدیر و تشکر از رییس جمهور می‌کنم برای اینکه من در سال 95 با ایشان 3 بار دیدار داشتم، نه فقط من بلکه همه قهرمانان و ورزشکاران در این مدت چند بار با ایشان دیدار داشته‌اند. یادم می آید که قبل از اعزام به ریو برای اعزام به المپیک مراسم دیگری آقای روحانی برگزار کردند و بچه ها خیلی با انرژی رفتند و این برای ورزشکار خیلی مهم است که شخص اول دولت با آنها دیدار داشته باشد. مراسم آخر سال خیلی خوب برگزار شد و از رییس جمهوری و دکتر سلطانی فر کمال تشکر را دارم و همانجا گفتند که 2020 عابدینی طلا می‌گیرد و من با تمام قدرت و توانم به تمریناتم ادامه می‌دهم که بتوانم 2020 طلا بگیرم.

*چه مسابقاتی را در سال جدید پیش‌رو دارید؟

مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان را در پیش داریم. در اواخر خرداد رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار خواهد شد و در اواخر تیرماه نیز مسابقات قهرمانی جهان را داریم که برایم خیلی حائز اهمیت است. چه در بخش انفرادی و چه در بخش تیمی با تمرینات و برنامه‌ای که داریم بهترین نتیجه را کسب خواهیم کرد و ان شاءالله استارت زدیم برای بازی‌های آسیایی جاکارتا که روند روبه رشدی را داشته باشیم.

*چقدر در روز درگیر فضای مجازی هستی؟

در فضای مجازی فقط با اینستاگرام و تلگرام کار می‌کنم. فعالیت دارم ولی خیلی محدود و به موقع.اگر زیاد به آن معطوف نشویم خیلی خوب است ولی اگر بخواهیم هر دقیقه و هر ساعت چک کنیم زیاد خوب نیست. بعضی اوقات بازخوردهای خیلی خوبی می گیرم خیلی از اتفاقات است که دوستان می گذارند و می بینم و خیلی از کامنت ها است که مردم می گذارند باعث انرژی می‌شود و خوب است ولی در صورتی که زیاد به آن نپردازیم.

*تلخ‌ترین اتفاق سال 95 برای شما چه بود.

تلخ ترین اتفاقی که در سال 95 افتاد حادثه پلاسکو بود و آن زمان بود که نیت کردم در مسابقات پادوا با پرچم آتش نشان‌ها بروم و این کمترین کار ممکن برای من خواهد بود که یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگاه دارم.

*بهترین اتفاق برای شما چه بود.

شیرین‌ترین خاطره روز 14 اسفند بود که من را به عنوان ورزشکار مدال گرفته المپیک ریو حساب کردند.

نظر شما