شناسهٔ خبر: 18586845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حضور بیش از 186 هزار زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

گروه فرهنگی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای آغاز طرح آرامش بهاری در خراسان جنوبی 186 هزار و 205 زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی حضور یافتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام منصور هاشمی مدیر کل اوقاف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی 98 بقعه متبرکه دارد، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور از 25 اسفندماه 95 در بقاع متبرکه شاخص خراسان‌جنوبی اجرا شده است .

وی با اشاره به برگزاری این طرح در 45 بقعه متبرکه خراسان جنوبی، ادامه داد: برگزاری مراسم ویژه لحظه سال تحویل، برپایی غرفه‌های مشاوره وقف، پاسخگویی به مسائل شرعی، عرضه محصولات فرهنگی، ایستگاه صلواتی، ایستگاه نقاشی، مسابقات روزانه فرهنگی و برپایی خیمه‌های معرفت و قرائت ادعیه در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: سال گذشته حدود 700 هزار نفر در طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان حضور داشتند و در نوروز 96، 500 زائرسرا و 100 چادر مسافرتی و آلاچیق برای مسافران نوروزی در بقاع متبرکه استان تدارک دیده شده است.

هاشمی گفت: بقاع متبرک استان در نوروز سال گذشته میزبان 800 هزار زائر و مسافر بودند که بیش از 400 هزار نفر از آنها اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بقاع شاخصی از قبیل سیدالحسین(ع)، سیدعلی(ع) و مسجد اباالفضل(ع) نهبندان، بقعه شاه سلیمان علی(ع) خوسف و بی بی زینب خاتون(س) سربیشه از جمله بقاعی هستند که هرساله بیشترین تعداد مسافر در ایام نوروز را دارند.

هاشمی بیان کرد: از ابتدای آغاز طرح آرامش بهاری در خراسان جنوبی، بقعه متبرکه امامزادگان سلطان محمد(ع) و سلطان ابراهیم(ع) فردوس و مسجد ابوالفضل(ع)، بقعه امامزاده سیدعلی(ع) و سیدالحسین(ع) نهبندان بیشترین اسکان مسافران و زائران را به خود اختصاص داده اند.

وی یادآور شد: در مجموع از ابتدای آغاز طرح آرامش بهاری در خراسان جنوبی 186 هزار و 205 زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی حضور یافتند.

نظر شما