شناسهٔ خبر: 18586828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راهکارهای تولید و اشتغال بررسی شد

نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید، به بررسی و تصمیم‌گیری در مورد راهکارهای اجرایی برای تحقق جهش در تولید و اشتغال براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال 1396 اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،

در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس‌جمهوری برگزار شد، گزارش تحولات در نیروی کار کشور و رشد تولید در بخش‌های مختلف اقتصادی توسط سازمان برنامه و بودجه ارایه شد و پیشنهادهای مربوطه درخصوص ارتقای اهمیت سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفت .
در این راستا بهبود فضای کسب و کار، شناسایی روش‌های جدید تأمین مالی، بهبود مدیریت بنگاه های بزرگ، تحول در نظام بانکی، امنیت سرمایه‌گذاری و استفاده از نظرات فعالان بخش خصوصی، بهره‌گیری از راه‌کارهای مقررات‌زدایی که در کمیسیون ماده (76) قانون سرمایه پیشنهاد شده است، مورد اشاره قرار گرفت و ادامه مباحث و تعیین اهداف کمی اشتغال در بخش‌های مختلف بودجه کل کشور به جلسه آینده دولت موکول شد .
همچنین در ادامه، وزیر کشور گزارشی از میزان ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای شهر و روستا و تمیهدات لازم برای برگزاری شکوهمند انتخابات به استحضار هیات وزیران رساند .
در ادامه، رییس‌جمهوری از وزیر کشور خواست پیرو دستور قبلی، گزارش اقدامات انجام شده در تأمین امنیت کامل برای انتخابات سالم و قانونی، برخورد با تخلفات امنیتی و بازداشت مشکوک تعدادی از فعالان رسانه‌ای در آستانه انتخابات را ارایه نماید .
دکتر روحانی با تأکید بر رهنمودهای صریح مقام معظم رهبری درخصوص لزوم تأمین شرایط برای حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: تضمین امنیت همه مردم در سال تولید و اشتغال ضرورت دارد و باید از اقدام غیرقانونی نهادهایی که حق مداخله در انتخابات را ندارند، بطور جدی جلوگیری شود .


نظر شما