شناسهٔ خبر: 18585634 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

استاندار فارس: کاهش نرخ بیکاری استان از دستاوردهای سال 95 بود

ایرنا

صاحب‌خبر -

سید محمد علی افشانی یکشنبه در دیدار نوروزی با مدیران دستگاههای مختلف اجرایی فارس در شیراز افزود: نرخ بیکاری استان پارسال 2 درصد از نرخ بیکاری متوسط کشور کمتر شد.
وی با اشاره به طرح دولت در زمینه اعطای تسهیلات رونق تولید برای گره گشایی از مشکلات فراروی واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال گفت: استان فارس در اجرای این طرح موفقیت های قابل قبولی کسب کرد.
استاندار فارس گفت: 517 میلیارد تومان اعتبار تسهیلات رونق تولید برای این استان تا پایان سال 95 در نظر گرفته شده بود اما در عمل 572 میلیارد تومان معادل 110 درصد مبلغ اختصاصی به استان به واحدهای تولیدی دارای مشکل پرداخت شد.
وی با قدردانی از تلاش ها و اقدامات انجام شده از سوی سازمان ها، ادارات و مجموعه های مختلف در سال 95 در جهت پیشرفت و توسعه استان گفت: در مجموع استان توانست پارسال کارنامه قابل قبولی ارائه دهد.
افشانی ادامه داد: پارسال شاهد موفقیت ها و دستاوردهای بسیار خوبی در استان بودیم و از آنجا که سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شد، تلاش و کوشش فراوانی شد تا به دغدغه های مردم خصوصا در زمینه اشتغال و کارآفرینی پاسخ داده شود.
وی گفت: امیدواریم که در سال جدید شاهد موفقیت های هرچه بیشتر دولتمردان در عرصه خدمات رسانی به مردم باشیم.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود نوروز را روز وحدت ملی ایرانیان دانست و گفت: نوروز روزی است که تمام ایرانیان از هر نژاد، قوم، مذهب و آیین در آن شاد و هم جهت هستند و این روز را جشن می گیرند.
افشانی بیان کرد: نوروز روز اعتدال هستی، روز غلبه روشنایی بر تاریکی، روز صلح و رفع کدورت ها و متعلق به همه است و باید از این فرصت برای وحدت ملی در کشور استفاده مطلوب شود.
وی اظهار کرد: امیدواریم امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید نامگذاری شده با تلاش همه مدیران کارنامه ای درخشان داشته باشیم و قطعا این کار امکان پذیر است.
6122 / 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

برچسب‌ها:

نظر شما