شناسهٔ خبر: 18585321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

پارسایی مطرح کرد؛

صدور بیش از یک میلیون شناسنامه در سال

باشگاه خبرنگاران جوان

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: حدود یک میلیون و 500 هزار شناسنامه در سال برای افراد زیر 15 سال صادر می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش بولتن نیوز، حمید پارسایی معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: از سال 1297 تا دی ماه سال 95، تعداد 110 میلیون شناسنامه برای افراد صادر شده که از این تعداد حدود 28 میلیون نفر فوت شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه سالیانه تعداد یک میلیون و 500 هزار شناسنامه برای افراد زیر 15 سال صادر می شود، اضافه کرد: روزانه حدود 5 هزار شناسنامه برای نوزادان صادر شده، همچنین تعداد موارد تعویض شناسنامه های افراد بزرگسال در طول سال با توجه به میزان مراجعه متفاوت بوده و بین 3 تا 5 میلیون است.  

پارسایی اذعان کرد: پروژه دیگری که از سال 94 کلید خورده این است که تصویر گرفتن از مدارک شناسایی افراد، توسط دستگاه های مختلف به صفر برسد و دیگر نیازی به این کار نباشد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در پایان افزود: این اقدام با توجه به قابلیت در دسترس بودن سامانه ثبت احوال برای ادارات مختلف در اکثر نقاط کشور  است که با مراجعه به آن، نیازی به اخذ تصویر شناسنامه یا کارت ملی فرد نیست.

نظر شما