شناسهٔ خبر: 18584895 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

رئیس هیأت عالی نظارت شوراهای گیلان: تکلیف ما، عمل به مر قانون است

ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان گیلان به ایرنا، کاظم دلخوش روز یکشنبه در دیدار با فرمانداران و اعضای هیات های نظارت و اجرایی شهرستان های صومعه سرا، ماسال، آستانه اشرفیه و لاهیجان بیان داشت: با مساعدت و پشتیبانی همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، امر نظارت به خوبی ساماندهی شده و در حال انجام است.
وی اظهار داشت: نکته مهم، صحت برگزاری انتخابات است که آنچه قانون به عنوان وظیفه بر عهده ما نهاده، به نحو احسن بتوانیم آن را به اجرا درآوریم.
وی با اشاره به شیوه و مراحل تایید صلاحیت ها در انتخابات شوراهای تصریح کرد: نظارت ما بر اساس قانون در شوراها استصوابی نیست و مختص شورای نگهبان است و کسی به جز مراجع چهار گانه تعیین شده، حق جستجو در زندگی شخصی اشخاص برای تایید صلاحیت افراد را ندارد.
دلخوش تاکید کرد: هدف غایی ما برآوردن آن چیزی است که فرمایشات و خواسته های مقام معظم رهبری است که مر قانون می باشد که می بایست تحقق یابد.
رئیس هیات نظارت شوراهای گیلان با اشاره به اینکه تخلف از قانون، تخلف از شرع است، افزود: تمام تلاش ما این می باشد که دور از هر تنش و مساله ای، بتوانیم همان طور که تا به امروز خار چشم دشمنان انقلاب بوده ایم و در هشت سال دفاع مقدس تمام نیروها برای یک هدف مشترک بهره برده شد، برای پیشبرد اهداف نظام نیز در کنار هم، بدون نگاه به سلایق سیاسی، به آنچه که تکلیف ما می باشد، عمل کنیم.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان به ایرنا، کلاس توجیهی آشنایی با قوانین انتخاباتی برای هیات های نظارت شش شهرستان شرق استان در دانشکده پرستاری لیلاکوه لنگرود برگزار شد.
طبق اعلام ستاد انتخابات گیلان، تا ساعت 14 امروز (یکشنبه) مجموع داوطلبانی که برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان نام نویسی کرده اند، به 12 هزار و 208 نفر رسیده که از این تعداد، داوطلبان شهری یک هزار و 516 نفر و داوطلبان روستایی 10 هزار و 692 نفر هستند.
ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ساعت 24 امروز در فرمانداری ها و بخشداری ها ادامه خواهد یافت.
نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح دوشنبه 30 اسفندماه سال 1395 در فرمانداری ها و بخشداری های گیلان آغاز شده است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری ، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2583 آبادی دارای سکنه است.
7294/2007

برچسب‌ها:

نظر شما