شناسهٔ خبر: 18584106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

فرماندار مهدیشهر: نریختن زباله باید درجامعه نهادینه شود

ایرنا

صاحب‌خبر -

حسن ارگی یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سالهای گذشته به دلیل توجه نکردن به عرصه های طبیعی بخش قابل توجهی از آن تخریب شده است که باید هر چه سریع تر برای جلوگیری از ادامه این روند اقدام کرد.
وی ادامه داد: نریختن زباله در عرصه های طبیعی و مناطق منحصربه فرد از اقداماتی است که می توان برای کاهش تخریب این منابع خدادادی گام برداشت.
فرماندار مهدیشهر با بیان اینکه همه برای جلوگیری از تخریب عرصه های طبیعی و حفاظت از آن مسوول هستند، گفت: با احیای عرصه های ملی باید میراث دار خوبی برای آیندگان باشیم.
ارگی خاطر نشان کرد: عید نوروز و آغاز سال نو فرصتی ارزشمند برای راه اندازی چنین پویش هایی است و به یقین با ادامه این روند در کوتاه مدت اثر مثبت آن را در محیط پیرامون خود شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: ریشه بسیاری از بیماری ها در کلان شهر ها ناشی از آلودگی هوا و و انباشت زباله است که می توان با ارایه برنامه های راهبردی از افزایش آلاینده ها جلوگیری کرد.
ارگی ادامه داد:به عنوان یک شهروند سمنانی از ملت با فرهنگ ایران می خواهم در ایام نوروزی و هر زمان دیگر از ریختن زباله در طبیعت خودداری کنند.
در ایران سالانه ١٩میلیون ‌و٧٧٠هزار تن زباله تولید می‌ شودکه ازاین میزان ٢٠درصد در روستاها و ٨٠درصد در شهرها تولیدمی گردد.
7339/6167خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : محسن شاکری
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما