شناسهٔ خبر: 18583247 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

سرپرست دادسرای جنایی تهران:

قاتل ها عجیب غریب نیستند

سرپرست دادسرای جنایی تهران با تاکید بر آموزش به مردم برای کنترل خشم گفت: قاتل ها در نظر بسیاری، افراد عجیب و غریبی به شمار می آیند در حالیکه بیشتر آنان انسان های عادی هستند که در اثر هیجان لحظه ای و کنترل نکردن خشم دست به قتل می زنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، قاضی محمد شهریاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:این افراد، کسانی هستند که به خاطر مواردی پیش پا افتاده و به ظاهر ساده همچون مثلا نزاع خیابانی، عبور از چراغ راهنمایی، چپ چپ نگاه کردن و مواردی از این دست با طرف مقابل، درگیر و مرتکب قتل می شوند.

وی اظهار کرد: این افراد روی خشم خود، هیچ کنترلی ندارند لذا به مردم توصیه می شود قدری صبور باشند.

سرپرست دادسرای جنایی تهران با بیان اینکه 80 درصد قتل های انجام شده، نزاع های خیابانی است، اظهار کرد:‌ والدین بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند و به آنان کنترل خشم را آموزش دهند تا در مواردی همچون نزاع های خیابانی، احساسات خود را بتوانند کنترل کنند.

وی ادامه داد: اگرچه یک سری نابهنجاری و مشکلات اجتماعی و اقتصادی در جامعه وجود دارد اما این نابهنجاری ها و مشکلات نباید موجب ناتوانی در کنترل خشم شود.

شهریاری با انتقاد از تداوم آمار اسیدپاشی در کشور، تصریح کرد: متاسفانه برخی، بدلیل هیجان لحظه ای و شنیدن پاسخ «نه» ، مرتکب اسیدپاشی می شوند درحالیکه بیشتر این افراد بعد از انجام این کار اظهار پشیمانی می کنند و می گویند که اشتباه کرده اند؛ افراد باید بیاموزند اگر طرف مقابل به آنان جواب «نه» داد دلیل بر ارتکاب چنین کاری نیست و باید بتوانند خشم خود را کنترل کنند.

وی اضافه کرد: با ارتکاب قتل، سرنوشت این افراد عوض می شود و باید منتظر اجرای حکم قصاص بمانند و در صورت رضایت اولیای دم، 10 سال باید تحمل حبس کنند.

شهریاری خاطرنشان کرد: با آموزش از طریق مدرسه، والدین، نهادهای اجتماعی و رسانه ها، وقوع اینگونه قتل ها حتما قابل پیشگیری است.

نظر شما