شناسهٔ خبر: 18583056 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پذیرش بالغ بر ۵۷ هزار درخواست امدادی و تعمیرگاهی در ایام نوروز

نمایندگی خراسان رضوی

مدیرعامل ایساکو با اشاره به طرح نوروزی این مجموعه برای امدادرسانی به مردم عنوان کرد: از ابتدای این طرح تا امروز بالغ بر ۵۷ هزار پذیرش داشته‌ایم که ترکیبی از امداد و خدمات تعمیرگاهی بوده است. در واقع ۳۷ هزار پذیرش از این تعداد مربوط به خدمات تعمیرگاهی و ۲۰ هزار مورد مربوط به خدمات سیستم امداد بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیدرضا حسینی امروز در حاشیه بازدید از نمایندگی‌های ایران خودرو در مشهد و ایستگاه‌های سیار آن در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح نوروزی این مجموعه اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته جشنواره خدمات نوروزی ایران خودرو آغاز شده و با ظرفیت ۲۷۳۷ نماینده، فروشگاه و امدادگر فعالیت می‌کند که بالغ بر ۲۱۰۰ تن از این تعداد امدادگر هستند. ۴۱۱ نمایندگی نیز در این طرح حضور دارند.  

وی ادامه داد: تعداد نمایندگی‌های ایران خودرو نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته که این رشد به دلیل استقبال و افزایش رضایتمندی بیشتر مشتریان بوده‌ است. 

حسینی در خصوص انواع خدمات قابل ارایه در این طرح عنوان کرد: خدماتی از قبیل خدمات جاده‌ای، حمل، خدمات قابل ارایه در دوره ضمانت و پس از آن، سرویس‌های دوره‌ای، خدمات صاف‌کاری و همه مسایل مورد نیاز مشتریان که در چارچوب وظایف ما قابل انجام باشد، ارایه می‌شود. 

مدیرعامل ایساکو با بیان اینکه سرعت عمل ارایه خدمات در مجموعه ایران خودرو افزایش یافته، گفت: تعمیر موتور ظرف ۲۴ ساعت انجام می‌شود که از نقاط قوت این طرح در سال جاری است. همچنین امسال مشابه سال گذشته از سه ماه پیش از آغاز طرح سبد قطعات مورد نیاز این طرح را طراحی کردیم.

وی اضافه کرد: این سبد با بررسی آمار یک ساله بوده و بیشترین قطعات مورد استفاده مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهیات سبدی با بیش از ۲۷۰ قلم تهیه شد که نمایندگی حاضر در این طرح با اتکا به آن می‌توانند پاسخگوی مشتریان باشند. با بازرسی‌ها و بررسی‌های صورت گرفته نیز بیش از ۹۵ درصد نمایندگی‌های ما در تشخیص قطعات معیوب به درستی عمل کرده‌اند. همچنین برای آن دسته از مشکلاتی که قابل پیش‌بینی نبوده سعی شد با چابک کردن سیستم، قطعاتی که در سبد طراحی شده موجود نبود نیز به نمایندگی‌ها ارسال شود.

حسینی با بیان اینکه در حوزه خدمات پس از فروش لازم است برای جلب رضایت مشتری از قطعات با سطح کیفی بالاتر استفاده کنیم، عنوان کرد: ما در مقایسه با سال گذشته و در مقایسه با سایر شرکت‌هایی که خدمات پس از فروش ارایه می‌کنند، رشد بهتری داشته‌ایم. ابتدای سال ۹۵ شاخص رضایتمندی مشتریان ما افزایشی بده و تا بهمن ماه به عدد ۷۲۹ رسیده است. با این حساب ما در رده چهارم و پس از سه شرکت دیگری که واردکننده خودرو هستند، قرار داریم.

مدیرعامل ایساکو تاکید کرد: کمک دولت نیز در این حوزه بسیار تاثیرگذار بوده است. به عنوان نمونه پس از برجام با مذاکراتی که با شرکت پژو صورت گرفت، این شرکت قطعات اورجینال را در اختیار ما قرار داد و همین امر نقش موثری در افزایش رضایتمندی مشتریان داشته است.

وی در خصوص بازدیدی که از نمایندگی‌های فعال ایران خودرو در مشهد داشت، بیان کرد: آنچه که برای ما مهم است، سطح ماندگاری اتومبیل‌ها در نمایندگی‌ها برای تعمیر است. خوشبختانه امروز موردی مبنی بر ماندگاری اتومبیل در تعمیرگاه‌ها به دلیل نبود قطعه مناسب و یا نوبد راهکار فنی مشاهده نشد. 

حسینی خاطرنشان کرد: نسبت درخواست‌ها به پذیرش در طرح نوروزی در شهر مشهد در سال گذشته ۱.۲۹ درصد بوده که امسال این نسبت به ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرده است. 

حسینی گفت: مشابه این نیز در حوزه امدادرسانی به مشتریان شبکه ۰۹۶۴۴۰ در حال حذف شدن است و در حال نهاینده کردن تماس امدادخواه با امدادگر هستیم که این سیستم نیز در سال ۹۶ راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما