شناسهٔ خبر: 18582961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز گرده افشانی مکانیزه نخیلات خرما در ایرانشهر + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

استفاده از روشهای نوین در بخش کشاورزی علاوه بر بازدهی بیشتر محصول/ موجب تسهیل کار کشاورزان نیز می شود . گرده افشانی نخیلات خرما در ایرانشهر بصورت مکانیزه هم، یکی از این موارد است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان وبلوچستان، کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: گردافشانی خرما یکی از حساس ترین کارهای نخل داری و مهمترین فرایند تولید خرما است.
علی شریعت مداری با اشاره به اهمیت گرد افشانی نخیلات افزود: گرد افشانی مکانیزه علاوه بر صرفه جویی در وقت و نیروی انسانی موجب بالا رفتن کیفیت محصول نیز می شود.
وی اظهار داشت : این دستگاه به گونه ای است که متناسب با درخت خرما ارتفاع میگیرد و این عمل با استفاده از وسایل جنبی و لوله های استیل انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی هم گفت: گرد افشانی نخلستانها در این شهرستان از اسفند ماه شروع و تا پایان فروردین ادامه دارد.
حسن شاه ولی بر افزود: هر ساله ۱۰۰ ها کارگر حرفه ای با بالا رفتن از درختها با گذاشتن تعدادی شاخه نرم حاوی گرده داخل خوشه های ماده, به گرد افشانی یا به لهجه محلی یوار می پردازند که با این دستگاه مکانیزه دیگر نیاز به بالا رفتن از نخل خرما نیست.
آغاز گرده افشانی مکانیزه نخیلات خرما در ایرانشهر + فیلم آغاز گرده افشانی مکانیزه نخیلات خرما در ایرانشهر + فیلم آغاز گرده افشانی مکانیزه نخیلات خرما در ایرانشهر + فیلم آغاز گرده افشانی مکانیزه نخیلات خرما در ایرانشهر + فیلم آغاز گرده افشانی مکانیزه نخیلات خرما در ایرانشهر + فیلم آغاز گرده افشانی مکانیزه نخیلات خرما در ایرانشهر + فیلم آغاز گرده افشانی مکانیزه نخیلات خرما در ایرانشهر + فیلم آغاز گرده افشانی مکانیزه نخیلات خرما در ایرانشهر + فیلم آغاز گرده افشانی مکانیزه نخیلات خرما در ایرانشهر + فیلم

نظر شما