شناسهٔ خبر: 18582782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

داعش درباره فروپاشی سد الطبقه هشدار داد

خبرگزاری فارس

داعش در بیانیه‌ای تهدیدآمیز اعلام کرد که به دلیل حملات آمریکایی، امکان فروپاشی سد «الطبقه» روی رود فرات در هر لحظه وجود دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش بولتن نیوز، به نقل از سایت الاعماق، داعش در بیانیه‌ای تهدید آمیز با تاکید بر امکان فروپاشی سد «الطبقه» در فرات اعلام کرد که به دلیل حملات آمریکایی، امکان فروپاشی این سد در هر لحظه وجود دارد.

داعش درباره سطح بالای آب در پشت سد الطبقه روی رودخانه فرات هشدار داد و اعلام کرد که سطح آب سد الطبقه بسیار بالا آمده است.

به نظر کارشناسان محلی، هرگونه بالاتر آمدن سطح آب می‌تواند به زیر آب رفتن زمین‌های کشاورزی حاشیه رودخانه بیانجامد و این موضوع می‌تواند به سد طبقه آسیب وارد کند که در این صورت فاجعه‌ای بشری برای همه مناطق پایین‌دست آن روی خواهد داد.

پیش از این، سازمان ملل درباره بروز فاجعه انسانی در صورت تخریب عمدی سدی در سوریه از سوی داعش یا در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری امریکا هشدار داده بود.

سازمان ملل گزارش داده بود که « در تاریخ 16 ژانویه 2017 (27 دی 1395)، حملات هوایی ائتلاف به حومه غربی الرقه به ورودی سد فرات آسیب وارد کرد و اگر خسارت‌های بیشتری وارد شود، می‌تواند به وقوع سیل گسترده در سراسر رقه و حتی دیر الزور بیانجامد.»

این سد در 40 کیلومتری شهر الرقه است که هم‌اکنون در اشغال گروه تروریستی داعش می‌باشد.

نظر شما