شناسهٔ خبر: 18582688 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صالح الصماد خطاب به عربستان: ما شکست ناپذیریم

رئیس شورای عالی سیاسی یمن، در برابر هزاران تظاهر کننده در میدان "السبعین" صنعا گفت: مبارزه ملت یمن ثابت کرد که قدرت مردمی از مهمات تمام جهان قوی‌تر است.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از العالم ؛ "صالح الصماد" دربارۀ قطعنامۀ شورای امنیت گفت: کشور متجاوز عربستان سعودی نخواهد توانست قطعنامۀ بین المللی 2216 را اجرا کند؛ متجاوزانی که نتوانستند با ایجاد چالش امنیتی ضد یمن به نتیجه برسند، با چالش اقتصادی نیز راه به جایی نخواهند برد.

الصماد تاکید کرد: متجاوزان، اگر کشورهای دیگر ضد یمن را با خود همراه کنند، نیز نخواهند توانست یمنی ها را شکست دهند، ملت ما، در مدت 2 سالی که از تجاوز به کشورمان می‌گذرد، پایمردی خود را ثابت کرد.

وی با اشاره به ادامه تلاش های متجاوزان برای تنگ کردن عرصه بر ملت یمن از طریق قطع امدادرسانی بشردوستانه، خاطر نشان کرد: متجاوزان نمی توانند برگزار کنندۀ گفت وگو باشند، بنابراین نشست چارجانبه ای که رژیم سعودی در پی برگزاری آن است، نتیجه ای جز وابستگی در پی نخواهد داشت. به این ترتیب، نتایج این نشست، اهمیتی برای ما ندارد و ما توجهی به آن نخواهیم کرد.

الصماد، دربارۀ "ولد الشیخ" فرستادۀ سازمان ملل به یمن نیز گفت: او هیچ کاری برای یمن نکرده است و فقط تلاش می کند وانمود کند با تمام طرف ها در تماس است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن سپس از فریب خوردگان رژیم متجاوز سعودی در استان‌های یمن خواست در محاسبات خود بازنگری کنند و توجه داشته باشند که متجاوزان از طریق باز کردن دست داعش و القاعده در مناطق آنان، چه خوابی برای این مناطق دیده اند.

الصماد سپس از همبستگی کشورها و ملت های دوست و برادر با ملت یمن تجلیل و قدردانی کرد.

شمار بسیار زیادی از مردم یمن، صبح امروز در میدان السبعین در صنعا پایتخت یمن گرد هم آمدند و در دومین سالگرد تجاوز عربستان سعودی و آمریکا به یمن، ضد متجاوزان شعار دادند.


انتهای پیام/

نظر شما