شناسهٔ خبر: 18582046 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

بازنگری کمی حقوق و مزایای کارکنان بهزیستی در هیات دولت

نمایندگی مازندران

رئیس سازمان بهزیستی از بازنگری کمی حقوق و مزایای کارکنان بهزیستی در هیات دولت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا - مازندران، انوشیروان محسنی بندپی در جمع پرسنل اداره بهزیستی شهرستان چالوس با بیان اینکه در این دولت در سازمان بهزیستی چند کار همزمان شروع شد، اظهار کرد: حجم کار و سختی کار پرسنل بهزیستی بسیار زیاد است.

وی افزود: با نگاهی به آسیب ها و مسایل حاشیه نشینی شرایط به گونه‌ای شد که سلامت اجتماعی جامعه در حد بحران قرار گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به تلاش مددکاران اجتماعی تصریح کرد: در سال ۹۴ تعداد ۴هزار و  ۲۲۰ نفر از خودکشی نجات داده شدند و در واقع با اینکار یک خانواده از بحران و استرس نجات یافت.

محسنی بندپی از بازنگری کمی حقوق و مزایای کارکنان در هیات دولت خبر داد و گفت: سرمایه انسانی در این سازمان بسیار حائز اهمیت است و هیچ سازمانی این اندازه نیروی متخصص ندارد.

وی با اشاره به بازنگری روی شیوه ها و کنار گذاشته شدن روش های سنتی در این سازمان تصریح کرد: نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان در قالب طرح «نماد» توسط سازمان بهزیستی به‌ صورت پایلوت اجرا شد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد معلولیت‌ها ژنتیکی است، اظهار کرد: در گذشته ۳۰ هزار کودک معلول در سال متولد می‌شد و با توجه به اینکه این مشکل قابل پیشگیری بود در دولت مطرح شد. بر این اساس تعداد ۴۰ هزار زوج جوان مورد بررسی قرار گرفت که ۳۰ درصد از آنها نیاز به آزمایش و ۷۰ درصد نیز نیاز به مشاوره داشتند که این امر بار نگرانی خانواده‌ها را کاهش داد.

محسنی تاکید کرد: سازمان بهزیستی در برنامه ششم تولیت یافته و محوریت و سازمانگری به این سازمان داده شد و برای نخستین بار قوه قضایی پای کار آمد و به کمک سازمان بهزیستی شتافت و الگوی دادگاه درمان‌مدار در شش استان به صورت پایلوت اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ثبت الکترونیکی طلاق راه‌اندازی شد، چالوس هم می‌تواند پایلوت غربالگری ازدواج و ثبت الکترونیکی طلاق شود.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: بازنگری حقوق و مزایا، توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی، افزایش مستمری مددجویان و تولیت سازمان بهزیستی از جمله برنامه‌هایی بود که در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شد.

محسنی با اشاره  به اینکه برای نخستین بار مستمری مددجویان بهزیستی ۲۰ درصد افزایش یافت، گفت: در  سال‌ جاری قرار است تعداد ۱۴۰ واحد اورژانس اجتماعی در شهرهای کشور مستقر شود.

وی با اشاره به ۹۰ سفر در سال ۹۵ برای بررسی مشکلات بهزیستی کشور گفت: در این سفرها با استقرار معاونت های مختلف در نقاط مختلف کشور به صورت میدانی به بررسی و رفع مشکلات پرداخته شد.

محسنی در پایان گفت: سازمان بهزیستی تنها متولی حل مشکلات و آسیب های اجتماعی نیست بلکه این مسئولیت چند وجهی است و باید همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی پای کار بیایند.

انتهای پیام

نظر شما