شناسهٔ خبر: 18581322 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

شمخانی: کشتار غیرنظامیان، رویه آمریکاست

علی شمخاني نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: كشتار مردم بي گناه به بهانه مبارزه با تروريبسم به رويه جاري ارتش آمريكا در منطقه تبديل شده است.

صاحب‌خبر -

العالم - ایران


دريابان شمخاني با اشاره به حمله هوايي آمريكا عليه داعش در غرب موصل كه به كشته شدن دهها غير نظامي منجر شدتاكيد كرد؛ عمدي يا سهوي بودن اين اقدام جنايتكارانه در هر فرض بار مسئوليت آمريكا را كاهش نخواهد داد.

وي افزود؛ اين جنايت جنگي مشابه رفتار داعش و ديگر گروه هاي تكفيري در هدف قرار دادن غيرنظاميان و مردم بيگناه است و بايستي در محاكم عادلانه مورد رسيدگي فوري قرار گيرد.

شمخاني اين رخداد تاسف آور را به  دولت و مردم شريف و مظلوم عراق تسليت گفت و اظهار داشت: كارشكني هاي پي در پي در مسير مبارزه ارتش و نيروهاي مردمي با تروريسم و حمايت هاي آشكار و پنهان مالي، تسليحاتي و اطلاعاتي آمريكا  و هم پيمانان منطقه اي اين كشور از گروههاي تروريستي در حافظه تاريخي ملت ها باقي خواهد ماند و كارنامه ي داعش سازان را سياه تر خواهد ساخت.

دبير شوراي عالي امنيت ملي خاطر نشان كرد؛ هر گونه عمليات نظامي و هدف قرار دادن تروريست ها در خاك عراق و سوريه بايستي با اجازه رسمي دولت اين كشورها صورت گيرد و شوراي امنيت وظيفه دارد احترام به تماميت ارضي و حاكميت ملي كشورها را به دولت هايي كه خود را بالاتر از سازمان ملل مي دانند يادآوري نمايد.

برچسب‌ها:

نظر شما