شناسهٔ خبر: 18576898 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ظرفیت ریلی کشور

مدیرکل راه‌آهن شمالشرق ۱ کشور از افزایش پنج درصدی ظرفیت ریلی کشور خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۴۰ هزار نفر مسافر طی ایام نوروز در مسیر تهران-مشهد جابجا می شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرشاد زادخور مدیرکل راه‌آهن شمالشرق ۱کشور با بیان اینکه ستاد نوروزی راه‌آهن شمال شرق۱ از ۲۵ اسفند لغایت ۱۶ فروردین سالجاری به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است گفت : در مسیر تهران-مشهد، تردد نزدیک به ۹۰ رام قطار رفت‌وبرگشت پیش بینی شده است که روزانه بیش از ۴۰ هزار نفر مسافر را در این مسیر جابجا می کند.

ویافزود : به منظور افزایش خدمات رفاهی بیشتر به مسافران عزیز، مرخصی‌های کارکنان بخش‌های فنی و مرتبط با قطارها تا ۲۰ فروردین‌ماه سال ۹۶ لغو و روسای ادارات به‌صورت ۲۴ ساعته و نوبت‌های در گردش طی ۲۰ روز طرح سفرهای نوروزی را پوشش می‌دهند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق۱ کشور با اشاره به خدمات ایستگاهی انجام شده برای سفرهای نوروز ۹۶ افزود: همه ایستگاه‌های دارای مساجد، مجدد تجهیز و سایر امکانات آن‌ها نیز مورد مرمت و نوسازی قرار گرفته است.

زادخور از توسعه ۵۰ درصدی مساجد در شبکه خطوط این ناحیه خبر داد و ابراز داشت: در حال تجهیز ایستگاه‌های سمنان، دامغان، شاهرود، آزادور به سیستم‌های مکانیزه شامل پله‌برقی و آسانسور هستیم و امیدواریم این پروژه ها تا پایان فصل بهار به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به برنامه‌های سال آینده این ناحیه اظهار داشت : برنامه ما برای سال آینده در راستای افزایش شبکه و گسترش سیستم‌های کنترل دیجیتالی با هدف کاهش زمان سرفاصله قطارهای مسافری (هدوی) به ۲۰ دقیقه برای عبور از مبادی مختلف در مسیر تهران-مشهد است.

مدیرکل راه‌آهن شمالشرق(۱) بابیان اینکه تلاش ما بر ایجاد ظرفیت برای انتقال مسافر از جاده بر روی ریل است، گفت: سال گذشته در این راستا پنج درصد افزایش ظرفیت در راه آهن را شاهد بودیم.
انتهای پیام / ه

نظر شما