شناسهٔ خبر: 18576191 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نگاهی به رویدادهای قرآنی سال گذشته خراسان جنوبی(2)

آنچه در تابستان 95 در حوزه فعالیت‌های قرآنی خراسان‌جنوبی رخ داد

گروه فعالیت‌های قرآنی: افتتاح مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن، برگزاری مرحله استانی مسابقات اوقاف و شروع ثبت‌نام در مسابقات قرآن فرهنگ و ارشاد از اتفاقات مهم تابستان 95 بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن( ایکنا) از خراسان جنوبی، تابستان 95 نیز فعالان قرآنی شاهد اتفاقات قرآنی متعددی در حوزه قرآن بودند. تابستان 95 با ماه رمضان همراه بود و شمیم کلام وحی بیش از هر زمان دیگری به گوش می رسید.

افتتاح مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن یکی از این اتفاقات شیرین قرآنی بود که در نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد امام حسن (ع) فعالیت خود را آغاز کرد و همزمان با افتتاح این مدرسه طرح حفظ مجازی قرآن نیز شروع به کار کرد.

آنچه در تابستان 95 در حوزه فعالیت‌های قرآنی خراسان‌جنوبی رخ داد

این مدرسه شبانه روزی در محل حسینیه امام رضا(ع) ( مدرسه شوکتیه) یکی از قدیمی ترین مدارس کشور راه اندازی شد. گفتنی است برای بازسازی  حسینیه امام رضا(ع) جهت استفاده برای مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن 500 میلیون تومان هزینه شد.

 در گام اول قرآن آموزان در طرح تابستانی مدرسه حفظ قرآن شرکت کردند و در طول مدت تابستان 4 جزء قرآن را حفظ کردند ولی بعد از کسانی ثبت نام به عمل آمد که می خواستند در طول یک سال کل قرآن را حفظ کنند.

اتفاق قرآنی دیگری که در تیرماه 95 در خراسان جنوبی رخ داد، برگزاری مسابقات قران دانشجویان دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی بود. گفتنی است ۱۱۴ دانشجو در مسابقات قرآن دانشجویان پیام نور خراسان جنوبی شرکت کردند.

آنچه در تابستان 95 در حوزه فعالیت‌های قرآنی خراسان‌جنوبی رخ داد

مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قران، آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین و احکام رشته های این دوره از مسابقات قران دانشجویان بودند.

همچنین در مرداد ماه بزرگترین رویداد قرآنی خراسان‌جنوبی انجام شد و راه یافتگان به مرحله استانی مسابقات قرآن با یکدیگر به رقابت پرداختند. این مسابقات در محل مجتمع غدیر و ایثار برگزار شد و افراد در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند.

نهایت در 29 مرداد95 در مراسمی که در محل سالن ایثار شهرستان بیرجند برگزار شد از نفرات برتر مسابقات قرآن اوقاف خراسان جنوبی تجلیل به عمل آمد و برگزیدگان به مرحله استانی راه یافتند و پرونده این دوره از مسابقات در خراسان بسته شد.

آغاز ثبت‌‎نام آزمون‌های قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در شهریور 95 شروع شد و مسئولان اعلام کردند که ثبت نام تا ۲۰ مهرماه ادامه دارد . این مسابقات نیز نظر فعالان قرآنی را به خو جلب کرد و افراد بسیاری در آن ثبت نام کردند.

یکی دیگر از اخبار شهریور ماه راه اندازی رشته تربیت مربی قرآن کریم در موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مرکز بیرجند بود که فرصتی را برای علاقمندان به تحصیل در علوم قرآنی فراهم کرد.

 

ادامه دارد..

نظر شما