شناسهٔ خبر: 18574966 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان تا پایان سال 96 آبی می شود

ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمود حجتی روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی و افتتاح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی از محل سد آزاد و سد زیویه کامیاران افزود: اراضی ابی با تخصیص آب از محل رودخانه های مرزی و سدها از اهداف مدنظر وزارت جهاد کشاورزی در کردستان است که این افزایش می تواند اقتصاد کشاورزی را رونق دهد.
به گفته وی، افزایش اراضی آبی در استان کردستان می تواند گامی مهم برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد بخش کشاورزی باشد این هدف هم اکنون در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سهم اراضی آبی کردستان نسبت به اراضی دیم آن بسیار کم است که افزایش این موضوع توسط مسئولان استانی در حال پیگیری است که انتظار می رود با همکاری بیشتر وزارت نیرو شاهد تحقق تخصیص آب برای تبدیل اراضی آبی در این استان باشیم.
حجتی با اشاره به اینکه نیروی انسانی کردستان یک ظرفیت بزرگ برای توسعه است افزود: محدودیت تخصیص اعتبار و بکارگیری نیروی انسانی در استان وجود نداشته و منابع مالی برای تحقق اهداف در برنامه توسعه اراضی آبی تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه اصرار به انجام کار از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب است که باید اولویت دارتر به آن نگاه کرد گفت: مدیران یا کارمندانی که در انجام خدمت به مردم کوتاهی کنند به هیچ وجه قابل بخشش نیستند ارائه خدمت به بهره برداران بخش کشاورزی در هر شرایطی به عنوان یک مهم انجام می شود.
در حال حاضر در 47 هزار هکتار معادل 36 درصد اراضی آبی کردستان، آبیاری تحت فشار اجرا شده است.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده /انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

برچسب‌ها:

نظر شما