شناسهٔ خبر: 18574900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چراغ بناهای تاریخی قزوین به احترام ساعت زمین خاموش شد

قزوین-ایرنا-مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین از خاموشی چراغ های بناهای تاریخی استان امشب همزمان با ساعت زمین خبر داد.

صاحب‌خبر -

فاطمه آسیابان ها شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همراهی با این متاسبت که با هدف حمایت از زمین در برابر تغییرات اقلیمی و جلوگیری از هدر رفت انرژی ایجاد شده است، از ساعت 20 و 30 دقیقه امشب به مدت یک ساعت در بناهای تاریخی قزوین اجرا شد.
وی اظهار کرد: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده از سوی صندوق جهانی طبیعت است و شهروندان در این روز با خاموش کردن چراغ ‌ها و سایر دستگاه‌ های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت، اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی را به خود و دیگران یادآوری می‌کنند.

**المان میدان مینودر قزوین خاموش شد
رئیس اداره روابط عمومی شهرداری قزوین نیز از خاموشی یک ساعته المان میدان مینودر به عنوان بزرگترین نماد شهری قزوین امشب همزمان با روز جهانی ساعت زمین خبر داد.
علیرضا منجم افزود: با هماهنگی های انجام گرفته، المان میدان مینودر در آخرین شنبه ماه مارس مقارن با پنجم فروردین سال 96 از ساعت 20 و 30 دقیقه به مدت یک ساعت خاموش شد.
به گفته وی، این اقدام نمادین برای آگاهی بخشی به شهروندان نسبت به آثار تغییرات اقلیمی و لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی صورت گرفت.
ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است و برنامه های مربوط به آن در آخرین شنبه ماه مارس سال میلادی برگزار می شود.
جمعی از مردم جهان در این شب با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت برای آگاه بخشی به همنوعان درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان کمک می کنند.
برنامه های روز ساعت زمین در سال جاری میلادی با عنوان کمک به درخشش نور در تغییرات اقلیمی برگزار شد.
شامگاه گذشته برج میلاد، سی و سه پل و برج آزادی نیز در این پویش جهانی شرکت داشتند.
این رویداد برای نخستین بار در سیدنی استرالیا برگزار شد و 2 میلیون و 200 نفر در آن شرکت کردند و به دنبال این حرکت شهرهای دیگر دنیا نیز به این رویداد پیوستند و در روز 23 مارس سال 2008 این رویداد به ثبت جهانی رسید
نخستین گرامیداشت ساعت زمین در ایران نیز سال 90 و با خاموشی چراغ های برج میلاد در تهران انجام شده بود.
7389* 3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشاردهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما