شناسهٔ خبر: 18574859 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر دفاع آلمان مواضع ترامپ درباره ناتو را مورد انتقاد قرار داد

وزیر دفاع آلمان مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا را مورد انتقاد قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اورزلا فون در لاین»، وزیر دفاع آلمان از سخنان «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا را به خاطر مواضع ترامپ در خصوص ناتو مورد انتقاد قرار داد.

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه ای ضمن اشاره به این موضوع که نباید با ترامپ در یک قایق بود گفت ترامپ در ابتدا گفت که ناتو یک سازمان منسوخ شده است، در صورتی که اینطور نیست.

وی در ادامه افزود که ترامپ گفته است آلمان مدیون ناتو است و به این سازمان بدهی دارد. تا زمانی که او بر سر کار است مبالغ بدهی باید به صورت مداوم به حساب ناتو برگردانده شود. تمام این سخنان یک خیال واهی است.

اوروزلا فون ابراز نگرانی کرد که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، هزینه نیازهای دیپلماتیک و کمک به کشورهای در حال توسعه می تواند کاهش پیدا کند و به عقیده او این مسئله با مفهوم مدرن امنیت جهانی در تضاد است.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیروز در توئیتی نوشته بود: ناتو و آمریکا باید پول بیشتری بابت دفاع قدرتمندانه و پرهزینه شان از آلمان، دریافت کنند.

ترامپ در توئیت قبلی خود نیز نوشته بود: علیرغم اخبار جعلی که شنیده اید، من دیدار فوق العاده ای با صدر اعظم آلمان داشتم. با این وجود، این کشور [به ما] مدیون است.

دونالد ترامپ در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفته بود: قراردادهای تجاری آمریکا با آلمان به ضرر صنایع آمریکایی است و واشنگتن به دنبال اصلاح این قراردادها است.

وی بر حمایت واشنگتن از ناتو تاکید و به مرکل یادآور شده بود که همه کشورها باید سهم منصفانه خود از بودجه ناتو را بپردازند.

نظر شما