شناسهٔ خبر: 18574857 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

ثبت نام داوطلب 101 ساله در شوراهای اسلامی سردشت

ایرنا

صاحب‌خبر -

حاج 'عثمان شریفی' متولد پانزدهم آذر ماه 1295 شمسی بوده و اهل روستای 'سارتکه' بخش مرکزی شهرستان سردشت است. وی امروز/شنبه/ با حضور در بخشداری مرکزی سردشت ثبت نام خود را برای عضویت در شورای اسلامی روستای سارتکه قطعی کرد.
'عثمان شریفی' مشهور به 'حاج عثمان حاجی علی سارتکه' پیرمرد 101 ساله اهل و ساکن روستای سارتکه با مراجعه به بخشداری برای عضویت در شورای اسلامی روستا ثبت نام کرد.
حاج عثمان شریفی پس از ثبت نام به خبرنگار ایرنا گفت: من در روستای محروم و مرزی سارتکه ساکن هستم و کمبودهای روستا به طور کامل برای من ملموس است.
وی افزود: شورا به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان می تواند در انعکاس مشکلات و رفع محرومیت ها نقش بسزایی داشته و راه گشا باشد.
شریفی اظهار کرد: به همین علت وظیفه ذاتی و انسانی خود دانستم تا با شرکت در انتخابات شورا دین خود را نسبت به اهالی روستای سارتکه ادا کنم.
وی با اشاره به اینکه سواد خواندن و نوشتن دارد، اظهار کرد: سه دوره متوالی شورای اسلامی روستا هستم و به کار کشاورزی مشغول هستم، 6 فرزند و 17 نوه دارم.
وی آسفالت نشدن جادە روستایی ساردتکە بە طول 400 متر، نبود دیوار کشی ساحلی به طول 200 متر، اجرا نشدن طرح هادی روستایی به رغم آماده بودن طرح آن، نبود سیستم گاز رسانی، نداشتن ساختمان دهیاری، نبود خانه بهداشت، کمبود آب، مشکلات مسکن و فرسوده بودن خانه های روستایی ، نبود مکانی برای دفع پسماند از جمله مشکلات و کمبودهای روستای سارتکه عنوان کرد.
نژاد جهانی فرماندار سردشت نیز با استقبال از ثبت نام عثمان شریفی گفت: حضور وی در انتخابات بیانگر حس وظیفه شناسی وی و شور و نشاط مردم برای مشارکت و شرکت گسترده در انتخابات است.
ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی از 30 اسفند 95 آغاز شده است و تا فردا /یکشنبه/ ادامه دارد، بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات آذربایجان غربی، ثبت نام امروز/شنبه/ و فردا تا ساعت 24 انجام می شود.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت امسال و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.
روستای سارتکه از توابع بخش مرکزی سردشت دارای 34 خانوار با جمعیت 141 نفر در 30 کیلومتری سردشت واقع شده است.
شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

برچسب‌ها:

نظر شما