شناسهٔ خبر: 18574408 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ايزدي: تحريم‌هاي جديد هم نقض برجام است

تحريم‌هاي جديد هم نقض آشكار برجام است و امريكا از اين مسئله به سود خود نهايت بهره را مي‌برد.

صاحب‌خبر -
«فواد ايزدي» كارشناس سياست خارجي و مسائل امريكا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بيانيه وزارت خارجه امريكا مبني بر تحريم 11 شركت و فرد چين، كره‌شمالي و امارات عربي به دليل انتقال فناوري به ايران گفت: زماني كه افراد جديدي به ليست تحريم‌ها اضافه مي‌شوند در جرگه تحريم‌هاي جديد قرار مي‌گيرند و اين امر آشكارا نقض برجام است. ايران پيش از اين در شروطي كه پذيرفت اعلام داشت نبايد تحريم جديدي وضع شود كما اينكه رهبر معظم انقلاب پيش از اين نسبت به اين مسئله هشدار داده بود و همه اينها بيانگر بدعهدي و عدم تعهد طرف مقابل نسبت به برجام است.
 
كارشناس مسائل امريكا در خصوص تشديد تحريم‌ها پس از برجام عليه ايران توسط امريكا خاطر نشان كرد: طرف امريكايي هدفش از برجام اين بود كه يكي از اهرم‌هاي قدرت ايران را كه همان انرژي هسته‌اي بود از دستش بگيرد و برخي نيز در داخل كشور فكر مي‌كردند امريكا به دنبال تعامل با ماست كه تفكر صحيحي نبود.
 در قضيه برجام امريكا‌يي‌ها امتيازهاي گسترده‌اي از ايران گرفتند و روي كاغذ امتياز كمي دادند كه به همان امتياز كم هم عمل نكردند چراكه در ذهن امريكايي‌ها اصلا استفاده صحيح ايران از برجام معنا نداشت.
 
ايزدي با بيان اينكه لايحه تحريمي‌جديد عليه ايران در صورت تصويب نقض برجام است، اظهار داشت: لايحه جديد هنوز به تصويب نرسيده اما اگر تصويب شود نقض آشكار برجام است چراكه بر اساس بند 26 برجام تحريمي اگر لغو شود نبايد به بهانه ديگر وضع شود، تمام هدف امريكايي‌ها اين بود كه قدرت ايران را كم كنند.
 
ايزدي در پايان در خصوص عكس‌العمل دونالد ترامپ رئيس‌جمهور امريكا به برجام خاطر نشان كرد: ترامپ برجام را نگه‌خواهد داشت چراكه براي امريكا توافق بسيار خوبي است و در نهايت اين روند ادامه خواهد داشت و امريكا به روح و به متن برجام پايبند نخواهد بود و دولت ايران هم در اين خصوص عكس‌العمل مناسبي نشان نخواهد داد.

نظر شما