شناسهٔ خبر: 18574325 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونق معیشت ساحل نشینان با توسعه دریا محور

مدیرعامل سازمان بنادر از رونق معیشت ساحل نشینان با توسعه دریا محور خبر داد.

صاحب‌خبر -
رونق معیشت ساحل نشینان با توسعه دریا محوربه گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛ محمد سعیدنژاد از روند تردد های مسافری در بزرگ ترین بندر مسافری کشور و نیز بخش های مختلف این بندر دیدن کرد.

همچنین در جریان این بازدید سه فروند شناور مسافری جدید به ناوگان حمل و نقل دریایی کشور اضافه می شود و علاوه برآن یک فروند شناور گردشگری نیز به مجموعه گردشگری دریایی الحاق خواهد شد.

بازدید از فعالیت مهمانداران شناورها که یک حوزه جدید فعالیتی در سازمان بنادر و دریانوردی است، از دیگر برنامه های سعیدنژاد در سفر به بندرعباس است.

اعمال تخفیف 50 درصدی برای رونق ترانشیب کالا در بنادر کوچک

مدیر عامل سازمان بنادر دریانوردی که طی بازدیدهای دوره خودبه بندر جاسک نیز سفر کرده بود، از اعمال تخفیف پنجاه درصدی هزینه های ترانشیب کالابین بندر شهیدرجایی و بنادر کوچک کشور خبر داد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، محمد سعید نژاد که به بنادر شرق هرمزگان سفر کرده است در روز نخست بازدیدهای میدانی خود از بندر جاسک پایتخت طلایی سواحل مکران بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدید لایروبی حوضچه بندر جاسک و استقرار شناور ناجی را از جمله اقدامات مطلوب سازمان بنادر در راستای رونق تجارت دریایی این شهرستان ساحلی دانست.
مدیر عامل سازمان بنادر ودریانوردی با اشاره به شعار سال 96 بعنوان اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال گفت :پیرو منویات مقام معظم رهبری ، این سازمان در بعد اشتغال برای رونق معیشت ساحل نشینان توسعه دریا محور را در دستور کار قرارداده تا بتواند همچون گذشته فعالیتهای توسعه سواحل مکران را با شتاب بیشتری تداوم بخشد.
سعید نژاد توسعه گردشگری دریایی را بعنوان یکی دیگر از برنامه های مهم سازمانی برای ایجاد اشتغال پایدار برشمرد و اظهارداشت : در منطقه شرق هرمزگان جاذبه های گردشگری زیبایی همچون تالاب آذینی و... وجود دارد که امکانات ایمنی لازم بهمراه آموزش خدمه شناورها واستقرار غواص و همیاران ناجی فراهم شده تا هموطنان ازتجربه سیر دریایی ایمن در سواحل مکران بهرمند شوند.
معاون وزیرراه وشهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود از اعمال تخفیف 50درصدی هزینه های بندری وحقوق و عوارض گمرکی برای رونق ترانشیب کالابین بنادر بزرگ همچون بندر شهیدرجایی وبنادرکوچک کشور سخن گفت .
سعیدنژاد در بخش پایانی بازدید خود از شهرستان جاسک از برج سیاه و سفید بعنوان نماد تاریخی ایمنی دریانوردی در سواحل مکران دیدن کرد .
بازدید از تالاب بین المللی خور آذینی ، بندر چند منظوره سیریک ، بندر تیاب وهمچنین بررسی میدانی نحوه خدمات رسانی به میهمانان نوروزی در بنادر سه گانه شهید حقانی ، شهید ذاکری قشم و هرمز از جمله برنامه های پیش بینی شده روز دوم سفر مدیر عامل سازمان بنادر ودریا نوردی به استان هرمزگان است .

توقیف 23میلیارد ریال کالای قاچاق در آبهای خوزستان

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف سه فروند شناور حامل کالای قاچاق به ارزش 23 میلیارد ریال در آبهای جنوبی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
سردار عبدالله نظرپور در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مانا افزود: ماموران دریابانی این فرماندهی در جریان عملیات گشتی در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، به سه فروند شناور ایرانی که به مقصد یکی از بنادر جنوبی خوزستان در حرکت بودند مظنون شده و آنان را متوقف کردند.
وی گفت : در جریان بازرسی از این شناور مقادیری زیادی کالای خانگی شامل یخچال، تلویزیون ال سی دی، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، فریزر، جارو برقی، اتو و لوازم یدکی خودرو را بدون مدارک گمرکی بودند کشف و ضبط کردند.
سردار نظرپور در ادامه افزود: در این ارتباط تعدادی متهم به قاچاق کالا با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی منطقه شدند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه افزود: کالاهای مکشوفه پس از صورت جلسه تحویل نماینده گمرک خوزستان شد.
سردار نظرپور افزود: بخش عمده کالای قاچاق از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد ایران با هدف اخلال در اقتصاد کشور و تولید ملی بارگیری می شود.
وی بر مبارزه قاطع و بدون مماشات با پدیده قاچاق کالا در مناطق ساحلی و آبهای خلیج فارس با هدف تقویت اقتصاد ملی تاکید کرد.
پارسال حدود 370 میلیارد تومان کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و آبراه اروندرود کشف و ضبط شده است.
گفته می شود به ازای ورود یک میلیارد کالای قاچاق به کشور ، یکصد هزار فرصت شغلی از بین می رود.

کشتی تفریحی سوزیانا در سواحل کارون دوباره فعال شد

با شروع تعطیلات نوروزی، فعالیت گردشگری کشتی تفریحی سوزیانا در سواحل کارون پس از وقفه چند ماهه از سرگرفته شد.
مالک کشتی تفریحی سوزیانا در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مانا با اعلام این خبر اظهار داشت: این کشتی تفریحی در ایام نوروزی ، پذیرای میهمانان و گردشگران خواهد بود.
عابد ناحیه افزود: در کشتی رستوران سوزیانا، علاوه بر ارایه غذاهای محلی، محل مناسبی برای تفریح گردشگران و بهره مندی از جاذبه های طبیعی رودخانه کارون در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از کشتی تفریحی سوزیانا ابراز امیدواری کرد این کشتی بتواند خدمات مطلوبی به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه کند.
مالک کشتی تفریحی سوزیانا در ادامه افزود: این کشتی در طول سال پذیرای تعدادی زیادی از مسافران و شهروندان خوزستانی بوده است ولی در ایام نوروزی بیشتر میهمانان این کشتی مسافران و گردشگران هستند.
کشتی رستوران سوزیانا، دو سال پیش پس از حرکت از خرمشهر به سمت اهواز در سواحل کارون مستقر شد.
در این مدت چندین برنامه فرهنگی و هنری در این کشتی اجرا شده که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.
استان خوزستان در تعطیلات نوروزی میزبان پنج میلیون مسافر و گردشگر نوروزی است.

سفرهای دریایی نوروزی استان بوشهر با 130 شناور

معاون دریایی و بنادر اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت : طرح گشت و مسافرت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با مشارکت 130 شناور آغاز شده است و تا 15 فروردین ادامه دارد.
محمد شکیبی نسب با بیان اینکه 130 فروند شناور به مسافران نوروزی استان بوشهر خدمات ارائه می کنند، اظهار داشت: چهار فروند کشتی مسافربری از مبدا بوشهر و گناوه به خارگ و بالعکس، 6 فروند شناور مسافری گردشگری و 120 قایق تفریحی به مسافران نوروزی استان بوشهر در سواحل این استان ارائه خدمات می کنند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 440 هزار نفر از گشت های دریایی استان بوشهر استفاده کردند، گفت: پیش بینی شده این آمار در نوروز 96 افزایش داشته باشد.
شکیبی نسب با اشاره به اینکه برای نوروز 96 نیز طرح نوروزی گشت و مسافرت دریایی اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر تا 15 فروردین ادامه دارد. تصریح کرد: طرح گشت و مسافرت دریایی استان بوشهر در 11 بندر این استان برنامه ریزی شده و بر این اساس اسکله و ایستگاه های مجاز این بنادر برای ارائه خدمات گشت های دریایی مشخص شدند.
معاون دریایی و بنادر اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در شهر بوشهر دو اسکله والفجر و شیلات برای کشتی های مسافربری و پنج اسکله نیز برای ارائه خدمات قایق های تفریحی تعیین شده است.
وی گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی دریایی خدمات این گشت ها از طلوع صبح تا غروب آفتاب صورت می گیرد و مسافران و بویژه استفاده کنندگان از جت اسکی نیز به منظور تامین ایمنی لازم باید تنها در محدوده اسکله و ایستگاه های دریایی مشخص شده مبادرت به انجام تورهای دریایی کنند تا در صورت بروز سانحه امکان خدمات دهی بهتر از سوی شناورهای ناجی برای آنها وجود داشته باشد.
شکیبی نسب با اشاره به اینکه امسال 6 شناور ناجی محدوده فعالیت های خدمات گردشگری دریایی استان بوشهر را پوشش می دهند گفت: افرادی که از خدمات گشت های دریایی استفاده می کنند در صورت بروز هر گونه سانحه می توانند از طریق سامانه تلفنی 1550 شناورهای ناجی را به کمک بطلبند.
وی با بیان اینکه به دلیل مخاطره آمیز بودن جریان های دریایی استفاده از قایق های پارویی ممنوع است افزود: به منظور حفظ محیط زیست سواحل استان بوشهر نیز امیدواریم همچون سال گذشته شاهد همکاری خوبی از سوی مردم و شهرداری های شهرهای ساحلی استان بوشهر باشیم.

نظر شما