شناسهٔ خبر: 18574109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل:

منطقه حفاظتی یخاب ابوزیدآباد آران و بیدگل به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافت

R7845/P41362/S6,1369/CT11

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: با تبدیل شکار ممنوع یخاب آران و بیدگل به پناهگاه حیات وحش، این منطقه در آینده نزدیک می‌تواند پشتیبان بسیار خوبی برای زیستگاه گونه های ارزشمند باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، الهیار دولتخواه بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ارتقای منطقه شکار ممنوع یخاب به پناهگاه حیات وحش خبر داد و اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای عالی محیط زیست که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد ارتقای شش منطقه محیط زیستی کشور با هماهنگی های قانونی و مطالعات انجام شده به تصویب رسید که یخاب نیز یکی از شش منطقه بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با بیان ویژگی های پناهگاه حیات وحش یخاب تصریح کرد: همجواری کویر شهرستان با پارک ملی کویر، یخاب را به کریدور مناسبی برای حضور یوز ایرانی تبدیل کرده‌است.

وی ارتقای منطقه‌ یخاب به پناهگاه حیات وحش را فرصتی برای بهره مندی خردمندانه و پایدار از این منطقه دانست و گفت: با تبدیل شکار ممنوع یخاب آران و بیدگل به پناهگاه حیات وحش، این منطقه در آینده نزدیک می‌تواند پشتیبان بسیار خوبی برای زیستگاه گونه های ارزشمند باشد.

دولتخواه با اشاره به برنامه های ویژه نظارتی‌ و گشت‌های مستمر محیط‌ بانان و دوستداران محیط‌ زیست شهرستان برای حفاظت از پوشش جانوری و گیاهی یخاب خاطر نشان کرد: حفاظت از یخاب از زمان معرفی پارک ملی کویر به دلیل قرار داشتن در مجاورت پارک و مهاجرت حیات وحش از پارک ملی به این منطقه در برخی از فصول تحت گشت و کنترل نیروهای اجرایی پارک ملی کویر قرار می گیرد.

به گزارش تسنیم، یخاب منطقه ای در شرق آران و بیدگل است و نام آن از چشمه یخاب که در دل ارتفاعات این منطقه قرار دارد گرفته شده است. این منطقه به علت دارا بودن گونه های نادر مانند کاراکال، گربه شنی، گربه وحشی، جبیر و پرندگان شکاری ارزشمند از زیستگاه ها و ذخیره گاه‌های غنی ایران به حساب می آید.

انتهای پیام/

نظر شما