شناسهٔ خبر: 18573761 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سومین هواپیمای خریداری شده ایران از ایرباس در مهرآباد به زمین نشست

منبع: فارس

هم اکنون سومین هواپیمای خریداری شده از شرکت فرانسوی ایرباس از نوع پهن پیکر مدل A320-200 در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سومین هواپیمای خریداری شده از شرکت فرانسوی ایرباس و در قالب قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما، هم اکنون در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.  

این هواپیما از مدل A۳۳۰-۲۰۰ است که تحویل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) شده و هم‌اکنون توسط خلبانان ایرانی در باند فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.  

به گزارش فارس، قرارداد ایران ایر با شرکت ایرباس تحویل  ۱۰۰ فروند هواپیما به ارزش ۱۰ میلیون دلار است که مقرر شده است به تدریج تحویل ایران ایر شود.  

پیش از این در سال ۹۵، دو  فروند هواپیمای ایرباس توسط شرکت ایرباس به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.  

 قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما شامل ۳۸  فروند ایرباس از نوع ۳۳۰،  ۴۶ فروند هواپیما ۳۲۱ و ۱۶ فروند ایرباس ۳۵۰ از ایرباس است.

ایرباس ۳۳۰ ایران ایر قادر است تا ۳۲ مسافر را در قسمت «بیزنس کلاس» و ۲۰۶ مسافر را در قسمت اقتصادی (اکونومی) در مسیری به طول بیش از ۱۳ هزار کیلومتر حمل کند؛ ضمن اینکه قسمت بار آن نیز در حدود ۳۶ تن ظرفیت دارد.
ایرباس ۳۳۰ یک هواپیمای پهن پیکر دوموتوره است و برای برخاستن به باندی به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر و برای فرود به باندی به طول ۱۷۳۰ متر نیاز دارد و می‌تواند در اکثر فرودگاه‌های کشور نشست و برخاست انجام دهد.
طول هواپیمای ایرباس ۳۳۰ از سری ۲۰۰ برابر ۵۸.۸۲ متر، فاصله دو سر بال آن ۶۰.۳۰ متر و ارتفاع هواپیما از سکان عمودی تا زمین ۱۷.۳۹ متر است.

برچسب‌ها:

نظر شما