شناسهٔ خبر: 18573124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش نرخ تورم به زیر 8 درصددر دولت یازدهم

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: تورم در پایان دولت یازدهم به زیر 8 درصد رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما  مرکز خلیج فارس، حجت الاسلام مجید انصاری امروز در نشست شورای اداری و نخبگان استان هرمزگان افزود: دولت یازدهم با تدبیر و عقلانیت توانست تورم بالای 44 درصدی را کاهش دهد.
وی گفت: دولت تدبیر و امید با تلاش شبانه روزی توانست تورم منفی شش و هشت دهم درصد را به مثبت 4 برساند که نشان دهنده رشد اقتصادی 10 درصد است.
معاون حقوقی رئیس جمهور برجام را بعد از ملی شدن صنعت نفت یک سند محکم حقوقی و افتخاری برای ملت ایران معرفی کرد و افزود: پس از برجام اگرچه مشکلات زیادی در زمینه های اقتصادی و صنعتی وجود دارد اما بسیاری از تحریم های مرتبط با هسته ای برداشته شد.
حجت الاسلام مجید انصاری با اشاره به اینکه اروپاییان پس از قرارداد برجام سرمایه گذاری در ایران را آغاز کردند گفت:دو شرکت بزرگ هواپیمایی بدون توجه به سیاستهای امریکا و بدون تضمین های دولت، اقدام به فروش هواپیما به روش اجاره به شرط تملیک کرده اند و مبلغی برای خرید هواپیما پرداخت نشده است.
وی مهمترین دستاورد دولت در عرصه اقتصاد و سیاست داخلی را بازگرداندن آرامش و ثبات به فضای کسب و کار آرامش وامید سیاسی را دانست.
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: رکود مشکل دیگر اقتصاد کشور بود که دولت با برنامه ریزی صحیح و پرداختن به سیاست های اقتصادی مقاومتی برای رفع آن تلاش فراوانی کرده و موفقیت های بزرگی در این زمینه حاصل شده است.
حجت الاسلام انصاری با اشاره به هزینه های بیست و سه هزار میلیاردی کشور در سال 84 افزود: این هزینه ها در سال 92 به 120 هزار میلیارد تومان رسید.
وی افزود: دولت توانست بدون اتکا به بودجه و با بهره گیری از سرمایه گذاران اقدام های بزرگی در زمینه راه، راه آهن و فرودگاه ها در کشور انجام دهد.
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: بدهی بانک مسکن به دلیل تسهیلات مسکن مهر به بانک مرکزی، بدهی های وزارت نیرو ، بدهی های سنگین وازرت راه و شهرسازی به پیمانکاران تنها بخشی از مشکل های دولت در زمان تحویل گرفتن سُکان اداره کشور بود.
استاندار هرمزگان هم در این نشست با اشاره به رتبه نخست استان هرمزگان در اقتصاد مقاومتی گفت: پارسال صادرات غیر نفتی استان 11 میلیارد دلار بوده است و بیش از 700 واحد صنعتی غیر فعال و نیمه فعال به چرخه اقتصادی بازگشتند.
جاسم جادری افزود: در توسعه مشاغل خانگی هم برای 12 هزار و هفتصد نفر اشتغالزایی شده است.
وی ازمعاون حقوقی رئیس جمهور خواست تا تردد خودروهای مناطق آزاد را به سرزمین اصلی پی گیری و مجاز اعلام کنند.

نظر شما