شناسهٔ خبر: 18570833 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مروری بر نشست‌های خبری سخنگوی قوه قضائیه در مردادماه 95/

سوءِ قصد به برادر یکی از سران فتنه کذب است/ شهرام امیری اعدام شد

خبرگزاری میزان- نشست‌های خبری سخنگوی قوه قضائیه در مرداد ماه سال گذشته برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار  گروه حقوقی  و قضایی  خبرگزاری میزان ، حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در نود و نهمین نشست خبری خود  در سوم مرداد ماه سال گذشته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت پرونده سوء قصد به برادر یکی از سران فتنه به کجا رسید؟ گفت: متاسفانه در شبکه های اجتماعی مطالبی مطرح می شود و به آن می پردازند که سوء قصد شده و وانمود می شود که جریان تروریستی است که پیگیری و مشخص شد دعوا و اختلاف خانوادگی بوده و مسائل سیاسی و تروریستی نبوده است. طبیعتا اگر شاکی خصوصی نداشته باشد، پرونده تعقیب نمی شود.

مشروح اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در این نشست خبری را اینجا بخوانید.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای 17 مرداد ماه سال گذشته در یکصدمین نشست خبری خود با اشاره به اجرای حکم اعدام شهرام امیری گفت:  این شخص با توجه به دسترسی‌های اطلاعات سری و بکلی سری نظام با دشمن متخاصم و درجه یک ما یعنی آمریکا ارتباط برقرار کرده بود، اطلاعات حیاتی کشور را در اختیار دشمن قرار داده بود که آمریکا در این پرونده از سیستم اطلاعاتی ایران رو دست خورد و به هیچ وجه تصور نمی‌کرد که ایران از ارتباط این فرد با آنها مطلع باشد.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: آنها با برنامه خاص وی را به کشور عربستان بردند و به شکل خاص از این کشور خارج کردند و تصور می‌کردند که همه اینها از چشم سیستم اطلاعاتی ایران پوشیده است؛ درحالیکه همه این اتفاقات زیر ذره بین اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بود و پس از آنکه این فرد دستگیر شد و طبق قانون با حضور وکیل در جلسات متعدد محاکمه شد و حکم صادر گردید، حکم دادگاه بدوی از سوی متهم مورد اعتراض قرار گرفت. دیوان عالی کشور هم با وسواس به این پرونده رسیدگی کرد. به این دلیل می‌گویم با وسواس، چراکه جاسوس در پاره‌ای از موارد حکم اعدام دارد و در پاره‌ای از موارد مشمول حکم حبس می‌شود،. بنابراین دیوان عالی کشور در مواردی که حکم اعدام صادر می‌شود، با وسواس خاص این مسئله را بررسی می‌کند که در مورد این فرد که در دادگاه بدوی حکم اعدام برایش صادر شده بود و به آن اعتراض کرده بود، دیوان عالی کشور با وسواس به این پرونده رسیدگی و حکم را تایید کرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه علاقمند هستیم که همه مجرمین اصلاح شوند و توبه کنند، ادامه داد: این فرد از دسته افرادی بود که از این فرصت که پس از تایید حکم به او داده شد که مدت قابل توجهی نیز بود، استفاده نکرد. نه تنها توبه و جبران مافات ننمود؛ بلکه سعی کرد از درون زندان نیز اطلاعات را به غلط به بیرون بفرستد که به هر تقدیر پس از طی مراحل قانونی به مجازات رسید و دروغی هم از ناحیه بستگان وی مطرح شده بود که وی به ده سال زندان و چند ماه تبعیدی محکوم شده است که این کاملا کذب بود.

مشروح اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در این نشست خبری را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/


نظر شما