شناسهٔ خبر: 18570771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وکیل بابک زنجانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

جای حقوقدانان در شورای شهر خالی است/ درخواست اعاده دادرسی زنجانی

وکیل پرونده بابک زنجانی ضمن ثبت‌نام در انتخابات شوراهای شهر و روستا، تاکید کرد: جای وکلای دادگستری و حقوقدانان در شورای شهر خالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رسول کوهپایه زاده در حاشیه ثبت نام خود در انتخابات شوراهای شهر و روستا، در جمع خبرنگاران در فرمانداری تهران با بیان اینکه جای وکلای دادگستری و حقوقدانان در شورای شهر خالی است، اظهار داشت: تا این لحظه به طور مستقل وارد انتخابات شده ام و اگر مراحل تأیید صلاحیت و تشریفات قانونی طی شد و پیشنهادی از طرف گروههای سیاسی برای حمایت دریافت کردم، به طور جدی درباره آن فکر می‌کنم.

وی جناحی و حزبی شدن را یکی از آفات مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: اگر توفیق حضور در شورای شهر را داشتم، فارغ از خط مشی خودم و با دید فنی و حقوقی و صنفی در شورا حضور می‌یابم.

این وکیل دادگستری همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره ارزیابی وی از مدیریت شهری تهران در ۱۲ سال اخیر تصریح کرد: ورود من به انتخابات فارغ از خطوط سیاسی است و شهردار محترم فعلی هم، خط سیاسی مخصوص به خود را دارد و هیچ عملکردی نیز فارغ از نقاط مثبت و منفی نیست.

کوهپایه زاده در ادامه درباره آخرین خبرها از پرونده موکل خود (بابک زنجانی، متهم پرونده فساد نفتی) گفت: رأی دادگاه بدوی توسط دیوان عالی کشور تأیید شده و وقتی رأی تأیید می‌شود، برای اجرا به اجرای احکام سپرده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک بخش از این رأی، استیفای حقوق بیت‌المال و رد مال است که در این رابطه یک اجماع ملی وجود دارد که فرایند رسیدگی به این پرونده باید منتهی به تسویه بدهی و بازگشت پول به خزانه دولت شود و مجازات تنبیهی، بحث دیگری است.

وکیل پرونده بابک زنجانی تصریح کرد: با همکاری موکلم، اقداماتی برای پرداخت بدهی و بازگشت اموال در دست انجام است، اما در رابطه با اینکه آیا برای جلوگیری از حکم اعدام قطعی راه قانونی وجود دارد یا خیر، باید بگویم که در مواد ۴۷۴ و ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری پیش‌بینی شده است که حتی از آراء قطعی مراجع عالی نیز می‌توان درخواست اعاده دادرسی کرد.

کوهپایه زاده اظهار داشت: بر این اساس، اگر رأی صادر شده خلاف بین شرع باشد، با تشخیص رئیس قوه قضاییه می‌توان اعاده دادرسی کرد که در این خصوص اقدامات لازم را انجام داده‌ام.

نظر شما