شناسهٔ خبر: 18570507 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

باجگیری ناکام هکرهای ترک از اپل

گروهی از هکرها با عنوان خانواده جنایتکار ترکیه ای در روزهای اخیر تلاش کرده اند از شرکت اپل باجگیری کنند، هر چند این تلاش ها به نتیجه نرسیده است. با گسترش فناوری و شبکه های اجتماعی، افراد دیگر می‌توانند به راحتی دوستان قدیمی و یا هم‌کلاسی های خود را پیدا کنند. شرکت سونی از یک گوشی میان‌رده جدید با نام سونی Xperia L1 به عنوان نسل جدید گوشی اکسپریا L به صورت رسمی رونمایی کرده است. این گوشی یک محصول میان‌رده، زیبا و نسبتا قدرتمند است. سامسونگ گلکسی S8 تنها چند روز دیگر رونمایی می شود و براساس آخرین خبرهای در دست به نظر می رسد کمپانی سامسونگ قصد دارد گلکسی S8 را در رنگ خاص ارغوانی ،یاقوتی Amethyst نیز عرضه کند. انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا هنوز هم شاهد داستان های پیچیده و سوالاتی بی جواب است. سازمان های امنیتی آمریکا به مدارکی دست یافته اند که نشان می دهد دولت روسیه در افشای برخی پرونده ها علیه نامزد حزب دموکرات نقش کلیدی ایفا کرده است و ماجرای هک شدن رایانه های مقر حزب و همچنین هک شدن ایمیل های هیلاری کلینتون و تیم انتخاباتی وی نیز توسط هکرهای روس و با هدف تقویت موقعیت ترامپ در رای گیری ها انجام شده. با اینکه روسیه دست داشتن در چنین پروژه ای را رد کرده اما برخی مقامات بلندپایه امنیتی و نظامی آمریکا همچنان بر نقش روسیه در حمله سایبری گسترده به این کشور تاکید دارند. شرکت سامسونگ در سال 2016 دوربین 360 درجه Gear 360 را با قابلیت فیلمبرداری واقعیت مجازی معرفی کرد. حال به نظر می‌رسد باید بزودی شاهد معرفی نسل بعدی آن باشیم. در اواخر سال 2016 دستگاهی با شماره مدل SM-R210 در زابا هند رویت شد و در اوایل 2017 نیز WiFi certificate نیز به این دستگاه تاییدیه‌ای داده است. تصویر جدیدی از گلکسی اس 8 در کنار آیفون ۶ فاش شده است که با توجه به آن می‌توان ابعاد پرچم‌دار جدید سامسونگ را با آیفون ۶ اپل مقایسه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، این گروه می گوید اطلاعات لاگین یا ورود به صدها میلیون حساب کاربری متعلق به اپل را در اختیار دارد و اگر این شرکت ۷۵ هزار دلار باج در قالب پول الکترونیکی بیت کوین یا ۱۰۰ هزار دلار در قالب کارت هدیه های آی تیونز باج پرداخت نکند، اطلاعات حساب های کاربری هک شده آی کلود و اپل آی دی به طور کامل پاک خواهند شد.

برخی سایت های خبری هک شدن تعداد محدودی از حساب های کاربری اپل را تایید کرده اند، هر چند اپل این مساله را رد می کند و در بیانیه ای تصریح کرده در حال بررسی مداوم حساب های کاربری افراد است تا از دسترسی غیرمجاز به آنها جلوگیری کند. این شرکت افزوده که با نهادهای قضایی و پلیس همکاری کرده تا هکرهای خاطی شناسایی شوند.

در سال های گذشته هک شدن حساب های کاربری خدمات کلود اپل موسوم به آی کلود منجر به افشای عکس ها و تصاویر خصوصی تعدادی از بازیگران زن آمریکایی شده و جنجال بزرگی به راه انداخته بود. از همین رو اپل قابلیت های امنیتی آی کلود را تقویت کرده تا از وقوع حوادث و رویدادهای مشابه جلوگیری کند. از جمله این تمهیدات می توان به سیستم تایید هویت دومرحله ای اشاره کرد.

نظر شما