شناسهٔ خبر: 18569016 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

درخواست مادرو از سازمان ملل برای حل کمبود دارو در ونزوئلا

ایرنا

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر افزود: این اعلام علنی دیروز (جمعه) نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا تایید شرایط نامساعد در این کشور بوده است.
مادورو گفت: از سازمان ملل درخواست کرده ام تا کمبود دارو را در ونزوئلا مورد توجه قرار دهد.
درخواست رئیس جمهوری ونزوئلا از سازمان ملل در حالی مطرح شده است که این کشور همچنان با رکود اقتصادی و کمبود مواد غذایی و کالاهای ضروری مهم روبرو بوده است.
روایت های نگران کننده ای از بیمارستان ها و به نقل از بیماران در مورد نبود آنتی بیوتیک ها و داروهای مربوط به سرطان منتشر شده است.
رئیس جمهوری ونزوئلا تصریح کرد که درخواست خود را به سازمان ملل در دیدارش با 'جسیکا فایتا' مدیر بخش آمریکای لاتین دفتر برنامه توسعه سازمان ملل ارائه کرده است.
مادورو افزود، کمبود دارو در ونزوئلا یکی از آسیب هایی است که به دنبال 'جنگ اقتصادی' علیه این کشور با هدف بی ثبات کردن دولت وی رخ داده است.
وی گفت: مقاومت در برابر این شرایط ارزشش را دارد. سوسیالیسم ارزشش را دارد.
اظهارات رئیس جمهوری ونزوئلا در حالیست که این کشور از ذخایر گسترده نفت برخوردار است، اما در سالهای اخیر بهای پایین نفت به اقتصاد آن ضربه زده است.
در این شرایط مخالفان مادورو در ونزوئلا تلاش کرده اند با بهره برداری از فرصت وی را وادار به کناره گیری از قدرت کنند، اما تاکنون موفق به این کار نشده اند و رئیس جمهوری ونزوئلا همچنان در در برابر فشارهای مخالفان و چالش های داخلی این کشور مقاومت کرده است.
اروپام**9234**1479
مترجم: اطهر اینانلو **ناشر:حسن سال رضائی

برچسب‌ها:

نظر شما