شناسهٔ خبر: 18568001 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

پسران والیبالیست ایران به دنبال هشتمین مدال طلای آسیا

ایرنا

صاحب‌خبر -

یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال آسیا و انتخابی جهان از 8 تا 16 فروردین ماه به میزبانی شهر «نایپیداو» کشور میانمار برگزار می شود.
تیم والیبال نوجوانان ایران که عنوان قهرمانی این رقابت ها را در اختیار دارد، در مسابقات این دوره با تیم های کره جنوبی و بنگلادش در گروه دوم دور مقدماتی همگروه است که در روز نخست دور مقدماتی با قرعه استراحت رو به رو شده و در روزهای نهم و دهم فروردین ماه به مصاف تیم های کره جنوبی و بنگلادش می رود.
نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا در سال 2007 به میزبانی فیلیپین برگزار شد و نوجوانان والیبالیست ایران در دو دوره اول و دوم این رقابت ها شرکت نداشتند. ایران از سال 2001 تاکنون در تمامی ادوار مسابقات والیبال قهرمان نوجوانان آسیا شرکت کرده است.
تیم والیبال نوجوانان ایران در هشت دوره ای که در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا شرکت کرده، موفق به کسب هفت عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی شده است و با اقتدار به عنوان پرافتخارترین کشور این رقابت ها محسوب می شود.
اقتدار والیبال نوجوانان ایران در این رقابت ها به گونه ای است که حداقل تا شش دوره دیگر این روند ادامه خواهد داشت زیرا بعد از ایران تیم کره جنوبی با یک مدال طلا، سه نقره و یک برنز در رتبه دوم جدول پرافتخارترین کشورهای این رقابت ها قرار دارد.
هند با یک قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو مقام سومی، چین تایپه با دو مدال طلا و برنز در رتبه های سوم و چهارم این داده آماری قرار دارند. همچنین کشورهای ژاپن با سه نایب قهرمانی و دو مقام سومی، چین با دو نایب قهرمانی و سه مدال برنز و کره شمالی با یک مدال برنز در جایگاه های پنجم تا هفتم جدول مدال آوران مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا هستند.
از نظر حضور در این رقابت ها، کشورهای استرالیا، چین تایپه و چین در تمامی 10 دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا شرکت داشتند. نوجوانان ژاپن و کره جنوبی سابقه حضور در 9 دوره این رقابت ها را دارند و سه کشور هند، ایران و تایلند با هشت دوره حضور در رتبه های بعدی قرار دارند.

** قهرمانی 2014 بدون واگذاری یک ست
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در دوره گذشته رقابت های قهرمانی آسیا (2014) در حالی به مقام قهرمانی دست یافت که در هشت مسابقه خود در این رقابت ها حتی یک ست نیز به حریفان واگذار نکرد.
هدایت این تیم را محمد وکیلی سرمربی فعلی تیم ملی والیبال نوجوانان بر عهده داشت و تیم ایران در دور مقدماتی موفق به شکست سه بر صفر تیم های قطر، هند و بحرین شد.
ملی پوشان ایران در مرحله دوم تیم های مدعی کره جنوبی و ژاپن را سه بر صفر مغلوب کرده و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.
تیم والیبال نوجوانان پسر ایران در مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و نهایی نیز تیم های استرالیا، چین و برای دومین بار ژاپن را سه بر صفر شکست دادند و برای هفتمین بار قهرمان این رقابت ها شدند.
ملی پوشان نوجوان والیبال ایران ساعت 12 و 30 دقیقه روز (جمعه) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) راهی کشور میانمار شدند تا در یازدهیمن دوره رقابت های قهرمانی آسیا شرکت کنند.
مرتضی شریفی، امیرمحمد فلاحت خواه، امیرحسین توخته، محمدحسین راستی، مهدی جلوه، علی طبری، احسان دانش دوست، سهیل کمال آبادی، حسین سلیمان اهری، محمدرضا حضرت پور، مهدی جعفروند و محمدرضا طهماسبی 12 بازیکن اعزامی به این رقابت ها هستند.
سید علیرضا دریابیگی به عنوان سرپرست، محمد وکیلی (سرمربی)، غلامرضا مومنی مقدم، علیرضا طلوع کیان و حمید جعفرزاده (مربیان)، رضا نصیری (فیزیوتراب)، مجید عباس خواه (ماساژور)، محمد امین شاکری (آنالیزور) و سید محمدکاظم واعظ موسوی به عنوان رواشناس تیم ملی والیبال نوجوانان را در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا همراهی می کنند.
همچنین احمد سرمست داور بین المللی والیبال ایران، برای قضاوت در رقابت های قهرمانی آسیا تیم ملی والیبال نوجوانان ایران را همراهی می کند.
تیم والیبال نوجوانان ایران در دور مقدماتی رقابت های قهرمانی آسیا با تیم های کره جنوبی و بنگلادش در گروه دوم همگروه است.
ورزشی(2)**1379* 1701
خبرنگار: هادی افتخاری* انتشار دهنده: حمید قدیمی

برچسب‌ها:

نظر شما