شناسهٔ خبر: 18567438 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

نحوه پوشش کی‌روش روشی برای اعتراض است؟

عصر ایران

هرچند مسئولان فدراسیون فوتبال مدعی هستند که مشکلات میان کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال به صورت کامل حل شده است اما اثرات روابط بد فدراسیون فوتبال و کی‌روش همچنان در ظاهر سرمربی تیم ملی ایران در کنفرانس مطبوعاتی و بازی‌های تیم ملی ایران پیداست.

صاحب‌خبر -
سرمربی تیم ملی فوتبال در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی ایران و قطر با اصرار گردنبند خود را روی پیراهن آورد که مشخص شود و در کل تمرین هم گردنبندش را روی لباس انداخته بود.

شاید به نظر برسد که این رفتار کی‌روش نوعی از عادت است اما حقیقت این است که گردنبند طلا یکی از مواردی است که مسئولان ورزش به خاطرش به کی‌روش تذکر داده‌اند.

در جریان مسابقات جام‌جهانی کی‌روش از پیراهنی با یقه باز استفاده می‌کرد که ظاهراً از طرف وزیر ورزش مورد تذکر قرار گرفت و پس از آن تذکرات دیگری هم به کی‌روش داده شد که از گردنبند طلایی استفاده نکند.

برای مربیان خارجی حاضر در ایران هم استفاده نکردن از کراوات به یک رسم تبدیل شده؛ یعنی قانون نانوشته‌ای به سرمربیان خارجی حاضر در تیم‌های ایرانی دیکته می‌شود که طی آن از کراوات استفاده نکنند.

حالا هرچند که نوع پوشش یک مربی عموماً به خودش مربوط است و مسئولان نباید در مورد پوشش یک مربی خارجی با مذهب و فرهنگ تا این حد دخالت کنند اما همه مربیانی که در ایران کار می‌کنند به نوعی به این قوانین نانوشته احترام می‌گذارند.

با این همه کارلوس کی‌روش نزدیک به دو سال است که سر ناسازگاری گذاشته و حتی وقتی که در مصاحبه‌هایش اعتراضی نمی‌کند در لباس پوشیدن دقت می‌کند روشی پیش بگیرد که اعتراضش را به مسئولان ورزش نشان دهد.

او که حتی در جام جهانی فوتبال هم سه بازی ایران را بدون کراوات مربی‌گری کرده بود، از فروردین دو سال قبل که تیم ملی ایران برابر سوئد قرار گرفت و شایعه برکناری کی‌روش شنیده می‌شد استفاده از کراوات را در دستور کارش قرار داد و اول در بازی‌های خارج از خانه و پس از آن در بازی‌های خانگی کراواتش را استفاده کرد.

کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با قطر به رسم چند وقت اخیر گردنبندش را بیرون آورد و روی لباسش انداخت تا دیده شود و در جریان بازی کنار زمین کراوات سرمه‌ای به گردن داشت که تصاویرش روی آنتن برود و مسئولان لابد ببینند.

مشکل کی‌روش و فدراسیون فوتبال در مدت اخیر از پوشش شروع شد و حالا به مربیان ایرانی هم رسیده. حالا هرچند فدراسیون فوتبال مدعی شده که در قرارداد کی‌روش اشاره‌ای به دستیار ایرانی نشده اما قرارداد کی‌روش مشخصاً به حضور دستیار ایرانی در فهرست مربیان اشاره کرده است.

کی‌روش از ابتدای دو سال قبل با بستن کراوات در بازی مقابل سوئد ناسازگاری را شروع کرد و حالا پس از ماجرای گردنبندش که اصرار به نمایش آن دارد کارش به دستیاران ایرانی هم کشیده شده. کارلوس کی‌روش ناراضی است و فدراسیون فوتبال ایران هم در مدت دوسال موفق نشده رضایت او را به دست بیاورد؛ نارضایتی‌ای که البته رسانه‌ای هم نشده و شایعاتی و اخباری در مورد عدم پرداخت به موقع دستمزد کی‌روش شنیده می‌شد اما همچنان هیچ خبر رسمی‌ای در این مورد وجود ندارد.

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی که رقبایش شکست می‌خورند برنده می‌شود و در آستانه صعود به جام جهانی قرار دارد اما فدراسیون فوتبال همچنان برای جلب رضایت سرمربی با مشکل مواجه است.

نظر شما