شناسهٔ خبر: 18567309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه استان فارس

۶۴۵ بازرسی از تاسیسات و موسسات گردشگری استان فارس انجام گرفته است

R41382/P1357/S6,61/CT12

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از انجام ۶۴۵ بازرسی بر تاسیسات و موسسات گردشگری استان در تعطیلات نوروزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، سید موید محسن‌نژاد با بیان اینکه 263 بازرسی در شیراز و 382 بازرسی در شهرستان‌های استان صورت گرفته است اظهار داشت: برای رفاه حال مسافران نوروزی نظارت بازرسان از تاسیسات و موسسات گردشگری فارس از 25 اسفند 95 آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد. 

به گفته وی از 25 اسفند ماه 95 لغایت 3 فرودین 96، 645 مورد بازرسی در سطح استان انجام شده است و علاوه بر 37 تیم نظارتی که در شهرستان‌های استان 5 تیم بازرسی نیز به صورت ناظر عالی فعالیت تاسیسات و موسسات گردشگری فارس را بررسی می‌کنند. 

محسن‌نژاد  گفت: از مسافران نوروزی درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا شکایت از واحدهای گردشگری به کمیته رسیدگی به شکایات مستقر در اداره کل میراث فرهنگی فارس مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 07132928 یا 07132224067 تماس بگیرند. 

اجرای مراسم شاهنامه‌خوانی در نوروزگاه مجموعه ساسانی بیشاپور

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون گفت: مراسم شاهنامه‌خوانی در نوروزگاه مجموعه تاریخی بیشاپور از 2 فروردین تا 7 فروردین 96 برگزار می‌شود.

محمدرضا معینی افزود: شاهنامه‌خوانی، خواندن اشعار شاهنامه فردوسی به آوازی مخصوص که همیشه به صورت انفرادی و یا چند نفری اجرا می‌شود، در شاهنامه‌خوانی گفتار و رفتار اغراق‌آمیز وجود ندارد و قصه‌گو با استفاده از لحن خودش داستان را بیان کرده و گاهی نیز از برخی حرکات برای رساندن معنی بهره می‌برد. 

مسئول اداره میراث فرهنگی کازرون بیان کرد: این آیین در میان جمع‌های خانوادگی جایگاه خاص و محترمی را دارد و امروزه نیز این سنت همچنان مورد توجه قرار گرفته و مردم از هر فرصتی برای انجام مراسم شاهنامه‌خوانی استفاده می‌کنند. 

نمایشگاه صنایع‌دستی شیراز  ظرفیت اقامت گردشگر را افزایش می‌دهد

 احمدهمتی معاون شهردار شیراز با بیان اینکه جشنواره حکایت فرهنگ شهر و نمایشگاه صنایع‌دستی واقع در باغ ملی فرصت خوبی برای معرفی فرهنگ شهر شیراز به گردشگران است اظهار داشت: این نمایشگاه علاوه بر معرفی فرهنگ آیینی و صنایع‌دستی شیراز به گردشگران به افزایش ماندگاری گردشگر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در کشور حدود 400 رشته صنایع‌دستی و هنرهای تجسمی داریم که حدود 130 هنر در شیراز است، افزود: این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی هنرهای شیراز و فارس است و مانع فراموشی هنرهای بومی شیراز می‌شود. 

همتی با بیان اینکه این نمایشگاه از سال 91 با حدود 80 غرفه کار خود را آغاز کرده است، گفت: شهرداری همه تلاش خود را کرده تا از طریق کار مداوم و برنامه آموزشی و کارگاهی به مبحث اشتغال از طریق اقتصاد گردشگری رونق بخشد.

وی تصریح کرد: اکثر فضاهای مربوط به صنایع‌دستی در یک نقطه در محور زندیه تجمیع شده‌اند که به لحاظ بار ترافیک و حجم گردشگر کمتر امکان دسترسی به آن هست تصمیم بر این شده تا در این محل بتوانیم هنرهای بومی شیراز را معرفی کنیم.

براساس این گزارش نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره حکایت فرهنگ شهر تا 13 فروردین در باغ ملی شیراز مقابل آرامگاه حافظ از ساعت 9 صبح تا 23 پذیرای گردشگران و مسافرین نوروزی است.

انتهای پیام/

نظر شما