شناسهٔ خبر: 18567248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دولت باید آمار دقیق اشتغال را به مجلس بدهد

خبرگزاری صداوسیما

نماینده مردم اصفهان با تاکید بر افزایش تحرک دولت درقبال اشتغال آفرینی مولد گفت: مطالبه قطعی مجلس پس از تعطیلات، گرفتن آمار دقیق اشتغال از دولت است.

صاحب‌خبر -
حمید رضا فولادگر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بالا بردن  بهره وری،  تولیدات  داخلی  و افزایش مرغوبیت کالاها را یکی از راهکارهای  حمایت از تولید داخلی و رفع موانع  تولید و رقابت پذیر کردن تولیدات داخلی  دانست.
وی  گفت: هم اکنون  کالاهای داخلی ما در معرض رقابت با کالا های خارجی و کالاهای قاچاق است. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن، اجرای درست و صحیح قانون مبارزه با قاچاق کالا و نیز مدیریت واردات کالا در کشور را از راهکار های برخورد با کالاهای خارجی وکالاهای  قاچاق  دانست. 

فولادگر  بهبود فضای کسب و کار را یکی دیگر  از روش های  تولید ملی و ایجاد اشتغال  در کشور خواند و گفت: بخشی از  این کار برعهده حاکمیت کشور از جمله مجلس، دولت و نهاد های اجرایی است که باید در این زمینه عمل کنند.

این  نماینده مجلس همچنین تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و بهره جویی از توان نخبگان  اقتصادی در کشور، تنقیح قوانین و اصلاح  قوانین مزاحم و نیز  توجه  به سیاستهای اصل 44 قانون اساسی  را از دیگر راهکار های  تولید ملی و ایجاد اشتغال در کشور دانست.

وی با اشاره به   تشکیل کمیسیون ویژه اصل 44 در مجلس در سال 95 ، گفت: نخستین کار امسال ما در مجلس ارائه گزارش های نظارتی از جمله در مورد نظارت بر نحوه اجرای قانون بهبود کسب وکار ، نظارت براجرای قانون نحوه حداکثر استفاده از تولید داخل، نظارت بر نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید ،نظارت بر قانون اصل 44 و اصلاحات بعدی ان و نظارت بر قانون نحوه تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس  همچنین  با اشاره به آمارهای  مختلف ارائه شده در مورد اشتغال و دقیق نبودن این امار ها گفت : یکی از کار های ما در مجلس پس از تعطیلات،  گرفتن امار دقیق  اشتغال از دولت خواهد بود.

وی امار خالص اشتغال ایجاد شده در طرح رونق را حدود 50 هزار شغل  عنوان کرد و گفت: در زمینه ارائه آمار  اشتغال  باید  رقم خالص اشتغال را حساب کرد چرا که  پارسال برخی واحد ها  نیروهای خود را تعدیل کرده اند.

نظر شما