شناسهٔ خبر: 18567200 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

ششمین روز ثبت‌نام انتخابات شورای شهر تهران

ثبت‌نام ۱۸۱۸ داوطلب در انتخابات شوراهای شهر تهران تا ساعت ۱۸/ ثبت‌نام ۳۱۲ زن و ۱۵۰۲ مرد/ ثبت‌نام چمران، محسن هاشمی و دختر سرلشکر صالحی + تصاویر

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان تهران از ثبت‌‌نام ۱۸۱۸ داوطلب تا ساعت ۱۸ روز ششم ثبت‌نام انتخابات شورای شهر تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نسیم آنلاین»، ششمین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت  8 صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.

ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تهران نیز از ساعت 8 صبح امروز نیز در محل فرمانداری تهران آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه داشت.

علی جنگروی، رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تا ساعت 18 روز ششم ثبت نام ها، 1818 داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرده اند.

وی افزود: در روز ششم ثبت نام، 497 داوطلب با مراجعه به فرمانداری تهران، اقدام به ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران کردند.

جنگروی افزود: از تعداد کل ثبت نام ها، 1506 داوطلب مرد و 312 نفر زن هستند.

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور گزارش کل ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از اولین روز تا ساعت 18 روز ششم ثبت نام را بنا بر اعلام دبیر ستاد منتشر کرد.

بر اساس این گزارش کل ثبت‌نام‌ها در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 176045 نفر؛ شامل 9886 زن و 166159 مرد

داوطلبان ثبت نام شده برای شوراهای اسلامی شهر 36013 نفر شامل 4078 زن و 31935 مرد.

داوطلبان ثبت نام شده برای شوراهای اسلامی روستا 140032 نفر شامل 5808 زن و 134224 مرد.

وضعیت ثبت نام تا ساعت 18 ششمین روز ثبت نام نیز بر این اسا است که کل ثبت نام از ساعت 8 صبح تا ساعت 18 امروز ‌54741 نفر شامل 10200 نفر برای شوراهای شهر و 44541 نفر برای شوراهای روستا است.

مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران صبح امروز با حضور در فرمانداری ضمن ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: اصول بنده، اصول نظام و انقلاب است و شیوه و سلیقه من به نیروهای انقلاب نزدیک است.

طلایی ادامه داد: طی ماه‌های گذشته مذاکراتی داشتیم و قرار است لیستی تحت عنوان «خدمت» به مردم عرضه کنیم. افرادی که در لیست خدمت حضور دارند باید سه ویژگی پاکدستی، کارآمدی و انقلابی‌گری داشته باشند.

طلایی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه اگر در لیست قرار نگیرید، کنار می‌روید؟ گفت: کسی نمی‌تواند برای حضورم در انتخابات تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف کند. حضور یا عدم حضورم را مردم تعیین می‌کنند.

علی‌اصغر ناصر بخت رئیس ستاد انتخابات تهران در جمع خبرنگاران: مدت زمان ثبت‌نام داوطلبان شرکت در شورای شهر تهران تا ساعت ١٨ تمدید شد.

پیش از این هاشمی استاندار تهران اعلام کرده بود زمان ثبت‌نام در استان تهران امروز تا ساعت 16 است و تمدید نخواهد شد.

سید حسین هاشمی استاندار تهران  امروز ضمن حضور در فرمانداری تهران و بازدید از روند ثبت‌نام از داوطلبان شورای شهر تهران، در جمع خبرنگاران گفت: هزار و ٧١٥ داوطلب در شورای شهر تهران و ٦ هزار ٤٧٣ داوطلب هم در کل استان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: امروز زمان ثبت‌نام در استان تهران تمدید نمی‌شود. تا ساعت ١٦ کسانی که به ستاد مراجعه داشتند ثبت‌نام خواهند شد.

استاندار تهران افزود: امیدوارم مردم که تاکنون در همه انتخابات حضور باشکوه و حداکثری داشتند در این ٢ انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هم با همان حضور پر رنگ مجددا نقش آفرینی بالایی به نمایش بگذارند.

سید حسین هاشمی استاندار تهران با  حضور در فرمانداری تهران از ستاد انتخابات بازدید کرد.

مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران صبح امروز با حضور در فرمانداری در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: اصول بنده، اصول نظام و انقلاب است و شیوه و سلیقه من به نیروهای انقلاب نزدیک است.

طلایی ادامه داد:طی ماه‌های گذشته مذاکراتی داشتیم و قرار است لیستی تحت عنوان «خدمت» به مردم عرضه کنیم.

عضو شورای شهر چهارم تهران افزود: افرادی که در لیست خدمت حضور دارند باید سه ویژگی پاکدستی، کارآمدی و انقلابی‌گری داشته باشند.

طلایی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه اگر در لیست قرار نگیرید، کنار می‌روید؟ گفت: کسی نمی‌تواند برای حضورم در انتخابات تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف کند. حضور یا عدم حضورم را مردم تعیین می‌کنند.

رسول کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی  صبح امروز با حضور در فرمانداری در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کرد.

وی در جمع خبرگان اظهار داشت: تصمیم من برای  شرکت در انتخابات بر این اساس بود که شورای شهر باید قوانین را به تصویب برساند و به نظرم آمد به عنوان کوچک‌ترین عضو جامعه حقوقی جای حقوق‌دانان در شورای شهر خالی است.

وی ادامه داد: تا این لحظه به صورت مستقل وارد انتخابات شده‌ام، اما اگر پیشنهادی از جناح‌های سیاسی داشته باشم، به طور  جدی به آن فکر می‌کنم.

وکیل بابک زنجانی معتقد است: یکی از آفات مدیرت شهری نگاه حزبی است، اگر در شورا وارد شوم فارغ از نگاه سیاسی فعالیت خواهم کرد.

کوهپایه‌زاده درباره پرونده بابک زنجانی، گفت: این پرونده در حال طی کردن مراحل قانونی است.

وی ادامه داد: ماحصل فرآیند رسیدگی به این پرونده این است که باید منتهی به تسویه بدهی شود، ولی بحث مجازات مبحثی متفاوت است.

کوهپایه‌زاده تصریح کرد: راهکاری برای اعتراض به حکم اعدام بابک وجود دارد، در قانون این راهکار پیش‌بینی شده تا پرونده مورد بازبینی قرار بگیرد.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با توجه به حضور گسترده مردم در شبکه‌های اجتماعی و همچنین نیاز افکار عمومی به اخبار صحیح و بی‌واسطه، اطلاعات و قوانین انتخاباتی، اقدام به راه‌اندازی کانال تلگرامی به آدرس https://t.me/eshora کرده است.

با توجه به شروع روند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی و احراز صلاحیت‌ها که منجر به ایجاد سوالات متعدد حقوقی و قانونی شده است، کانال تلگرامی @eshora به‌عنوان تنها مرجع رسمی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور برای تمام اخبار، آمار و اطلاعات، قوانین انتخاباتی، پرسش و پاسخ‌های حقوقی و اطلاعیه‌های صادره معرفی می‌شود.

محسن هاشمی اظهار داشت: بنده با نظر مثبت گروه های سیاسی و توصیه مردمی در انتخابات شورای شهر ثبت نام کردم.

وی در مورد انتخابش به عنوان شهردار بعدی تهران گفت: امروز در مورد شهردار شدن یا نشدنم صحبتی نمی کنم چراکه انتخاب شهردار بر اساس قانون باید توسط اکثریا اعضای شورای شهر باشد 

مدیرعامل سابق مترو تهران تصریح کرد: باید ببینیم که چه کسانی مورد اعتماد مردم هستند و انتخاب شده و به شورای شهر راه پیدا می کنند و بعد از ان اعضای شورا باید در این خصوص که شهردار بعدی چه کسی است پاسخ دهند و صحبت کردن درباره شهردار بعدی موضوعی انحرافی است.

هاشمی درمورد احتمال سرلیستی اش گفت: قطعا گروه های سیاسی متعدد در تهران لیست های مختلفی ارائه می کنند که می تواند اعضای مشترکی داشته باشد لذا بنده از اینکه نامم را در لیستی ها قرار دهند استقبال می کنم چراکه احساس می کنم این موضوع نشان دهنده اعتماد گروه های مختلف سیاسی است.

وی تاکید کرد: اگر دوره فعلی مدیریت آقای قالیباف به پایان برسد وی رکوردار طولانی ترین دوره مدیریت شهرداری در تهران است.

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور، امروز در نشست‌خبری در تشریح آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور، گفت: تا ساعت 11:30 امروز 134 هزار و 211 داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند که داوطلبان شورای شهر 27 هزار و 908 نفر و روستا 106 هزار و 304 نفر هستند.

وی افزود: فرمانداری‌ها و استانداری‌ها اجازه دارند تا ساعت 24 امشب و همچنین 24 فردا شب که آخرین روز نام‌نویسی است، کار ثبت‌نام را انجام دهند.

پورعلی مطلق خاطرنشان کرد: امروز و تا این لحظه 12 هزار و 655 نفر در سراسر کشور ثبت‌نام کردند که از این تعداد 2 هزار و 51 نفر برای شورای شهر و یک هزار و 604 نفر برای شورای روستاها هستند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه از مجموع 134 هزار و 212 نفری که ثبت‌نام کردند، 27 هزار و 908 نفر برای شورای شهر و 106 هزار و 304 نفر برای شورای روستاها ثبت‌نام کردند، گفت: از این تعداد 7 هزار و 254 نفر زن و 126 هزار و 958 نفر مرد هستند.

پورعلی مطلق ادامه داد: از تعداد داوطلبان شورای شهر 24 هزار و 910 نفر مرد و 2 هزار و 998 نفر زن هستند. تعداد کل داوطلبان زن در شوراهای روستا 4 هزار و 256 نفر و تعداد کل داوطلبان مرد در شورای روستا 102 هزار و 48 نفر است.

وی خاطرنشان کرد: در تهران، ری و تجریش نیز تاکنون یک هزار و 418 نفر ثبت‌نام کردند که 233 نفر زن و یک هزار و 185 مرد هستند.

محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور درباره تمهیدات وزارت کشور در مواجه با تبلیغات زودهنگام کاندیداها اظهار داشت: برای نامزدهای انتخابات شورا شهر فرصت 7 روز تبلیغات درنظر گرفته شده لذا تبلیغات نامزدها خارج از زمان تعیین شده خلاف قانون است.

وی تاکید کرد: تخلفات مربوط به کاندیداها که توسط هیات اجرایی و نظارت گزارش شود در روند بررسی صلاحیت نامزدها تاثیر داده خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه طبق آخرین آمار و تا الان تعداد 128 هزار و 745 داوطلب در انتخابات شوراها ثبت نام کرده اند گفت: باید در جریان انتخابات به مر قانون عمل کنیم.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی امروز (شنبه 5 فروردین) پس از ثبت‌نام برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، در پاسخ به این سوال که آیا جبهه مردمی و نیروهای انقلابی برای این دور از انتخابات شورای شهر لیست ارائه می‌دهند، گفت:‌ جبهه مردمی خیر، اما "لیست خدمت" پس از نظر‌سنجی‌ها بسته خواهد شد.

چمران تصریح کرد: لیست خدمت شامل افراد کارآمد و شایسته و معتقد به نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: البته هنوز زمان ارائه لیست مشخص نیست و این موضوع به نهایی شدن نظرسنجی‌ها در سطح محلات از دواطلبان همسو بستگی دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران خبر داد:

سید شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران از ثبت نام 5 هزار و 385 داوطلب در  انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران تا پایان روز پنجم خبر داد.

وی در ادامه افزود: تعداد 3 هزار و 218 داوطلب در انتخابات شوراهای شهر و تعداد 2 هزار و 167 داوطلب هم در انتخابات شورای های روستا ثبت نام بعمل آورده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: از تعداد کل ثبت نام کنندگان تا پایان روز پنجم نیز 599 زن و 4 هزار و 786 مرد برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند.

چاوشی با بیان اینکه در انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش فقط در روز پنجم نیز 320 نفر ثبت نام کردند، گفت: همچنین در انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش در مجموع و تا پایان روز پنجم نیز هزار و 321 داوطلب ثبت نام کرده اند.

در ششمین روز از برگزاری انتخابات شورای شهر تهران نیز از صبح امروز تا کنون برخی چهره های سرشناس و مشهور ثبت نام کردند که در ادامه می خوانید:

احمد حکیمی پور ( عضو فعلی شورای شهر تهران)

محمد حسین صوفی ( رئیس سابق صدا سازمان صدا و سیما و دبیر فعلی شورای نظارت بر صدا و سیما)

فاطمه قاسمی ( دختر رستم قاسمی وزیر سابق نفت)

مرتضی طلایی (نایب رئیس شورای شهر فعلی شهر تهران)

اقبال شاکری (عضو فعلی شورای شهر تهران)

عباس جدیدی (عضو فعلی شورای شهر تهران)

رسول کوهپایه‌زاده (وکیل بابک زنجانی)

به منظور تسهیل در امر ثبت نام، داوطلبان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اقدام به پیش ثبت نام کرده و از دفاتر مزبور شماره رهگیری دریافت و شخصاً با در دست داشتن اصل مدارک زیر و شماره رهگیری به فرمانداری یا بخشداری مربوطه مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر است:

1- اصل شناسنامه عکس دار و دو نسخه تصویر کلیه صفحات آن

2- اصل کارت ملی و تصویر آن

3- اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده 10 قانون نظام وظیفه عمومی و تصویر آن

4- چهار(4) قطعه عکس جدید 4 × 3

5- ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت.

6- دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا دویست خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای دویست خانوار

7- کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معافند .

8- اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل جهت مشمولین ماده 28 قانون.

9- اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر

10- ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد.

ادامه دارد ...

منبع: فارس

نظر شما