شناسهٔ خبر: 18566874 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

سید‌مرتضی نیرومنداسکویی/ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی

سال پررونقی خواهیم داشت

هر سال که می‌گذرد رخدادها و رویدادهایی ایجاد می‌شود که بعد از بررسی اهمیت آنها درک می‌شود. به‌ویژه در عرصه تولید و صنعت که هر چه اقدام و عمل انجام شود، تاثیر و اهمیت آن در سال‌های بعد از آن درک و احساس خواهد شد چراکه توسعه روند بلندمدت است و رخدادهای کوتاه‌مدت و طرح‌های میان‌مدت آن را بنا می‌نهند.

صاحب‌خبر -

گروه اقتصادی: پیرو این سخن می‌توان به طرح‌ها و اقداماتی که در سال ۹۵ شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی را برخوردار کرد اشاره کرد، ازجمله این طرح‌ها در سال ۹۵ اقدامات خوبی در زمینه دریافت مجوز زیست‌محیطی در چند شهرک صنعتی استان پیگیری و انجام شد. همچنین توسعه ۶ شهرک صنعتی شهید سلیمی، مصالح ساختمانی، تبریز ۴، سرمایه‌گذاری خارجی، بعثت و عالی‌نسب انجام شد.

 
سال پررونقی خواهیم داشت 

به گزارش بولتن نیوز،بدیهی است که باوجود توسعه زیرساخت‌ها و شهرک‌های صنعتی می‌توان سال پررونقی را در سال ۹۶ تصویر کرد. همچنین با توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی به‌طور قطع میزان تقاضای زمین بیشتر می‌شود. این پیش‌بینی به آن دلیل است که در پسابرجام امیدها برای سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود چراکه فضای باز اقتصادی زمینه‌ساز امید و رغبت بیشتری در میان تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌شود.

نکته دیگر درباره حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی درباره طرح‌های دانش‌بنیان است. باید توجه داشت که شرکت‌های دانش‌بنیان جایگاه ویژه‌ای در شهرک‌های صنعتی داشته و با توجه به تدابیر دولت تدبیر و امید خدمات شایان ذکری به این دسته از شرکت‌ها داده می‌شود. از این‌رو سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در سیاست‌گذاری کلان، امتیازات ویژه‌ای در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در خط‌مشی خود قرار داده است. از این‌رو شرکت‌های دانش‌بنیان در صورتی که مجوز دانش‌بنیانی یا مجوز طرح و اختراع مربوط را دهند، می‌توانند از تسهیلات این شرکت بهره‌مند شوند.

نکته دیگر مربوط به طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی است که در دهه فجر سال ۹۵ افتتاح شد. افتتاح این واحدهای صنعتی برای بیش از ۱۲۸۱ نفر در سطح استان اشتغالزایی می‌کند. امید است که این روند زمینه‌ساز توسعه صنعتی و رشد اقتصادی بیشتر در کشور شود.

منبع: ویژه نامه نوروزی صمت

نظر شما