شناسهٔ خبر: 18566442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

حماس می‎گوید اسرائیل یکی از اعضای ارشد آن را درغزه ترور کرده است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد رژیم صهیونیستی، «مازن فقها» یکی از اعضای ارشد این جنبش را در نوار غزه ترور کرده است. استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

صاحب‌خبر -

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد رژیم صهیونیستی، «مازن فقها» یکی از اعضای ارشد این جنبش را در نوار غزه ترور کرده است.

جمعه‌شب، ساعاتی پس از این ترور، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد «حماس و شاخۀ نظامی آن، اسرائیل و همدستانش را مسئول این جنایت نفرت‌انگیز می‌دانند.»

در این بیانیه آمده است اسرائیل میداند که خون مبارزان جنبش مقاومت به هدر نخواهد رفت و حماس نیز می‌داند که چگونه پاسخ این جنایت را بدهد.

به گفتۀ یک سخنگوی وزارت کشور حماس در غزه، فقها 38 ساله در منطقۀ تل‌الحماء غزه کشته شد و تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است.

خلیل الحیاء معاون رهبر حماس در غزه همچنین گفته است تنها اسرائیل از مرگ فقها منتفع می‌شود. مازن فقها همراه بیش از هزار زندانی فلسطینی دیگر در جریان مبادلۀ زندانیان با اسرائیل در سال 2011 آزاد شده بود.

الحیا افزود:« این ترور تنها منافع اشغالگران (اسرائیل) را تامین می کند، و به نفع هیچ طرف دیگری نیست.» 

در همین حال عزت الرشق یک مقام ارشد دیگر حماس گفت قاتلان هنگام تیراندازی به سر فقها، از صدا خفه کن استفاده کرده بودند.

رژیم صهیونیستی تاکنون در خصوص این حادثه سکوت کرده است.

مراسم تشییع پیکر این عضو ارشد جنبش مقاومت حماس قرار است امروز شنبه برگزار شود و انتظار می‌رود هزاران فلسطینی در این مراسم شرکت کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

نظر شما