شناسهٔ خبر: 18566434 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری دوره‌های مشترک در مقطع دکترا از مهرماه سال ۹۶/ با دانشگاه‌های مطرح و نام‌آور دنیا قراردادهای همکاری امضا کرده‌اند

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: برگزاری دوره‌های مشترک کوتاه مدت در مقطع دکترا در دانشگاه سطح یک کشور از مهرماه سال ۹۶ آغاز و در این راستا با دانشگاه‌های مطرح و نام‌آور دنیا قراردادهای همکاری امضا کرده‌اند.

صاحب‌خبر -
برگزاری دوره‌های مشترک در مقطع دکترا از مهرماه سال ۹۶ /با دانشگاه‌های مطرح و نام‌آور دنیا قراردادهای همکاری امضا کرده‌اندحسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت و گو با  خبرنگار  حوزه دانشگاهی   گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با اشاره به رتبه دانشگاههای کشور در سطح بین‌الملل اظهار داشت: بر اساس آخرین ارزیابی‌های انجام شده در مجلات معتبر ۱۳ دانشگاه کشور جز ۹۸۱ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند که این امر نسبت به سال گذشته وضعیت مان بهتر شده است.

وی بیان کرد: تعامل با دانشگاههای کشورهای اسلامی یکی از اهداف اصلی معاونت بین‌الملل وزارت علوم است و در حال حاضر با ۴ دانشگاه دیپلماسی علمی برقرار کرده‌ایم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اظهار داشت: در رتبه‌بندی دانشگا‌ه‌های سطح ۱ کشور ۱۴ دانشگاه ایران در رتبه خوبی قرار دارند و در اعتبار سنجی سایتهای معتبر رشد تولید علم در دانشگاههای کشور کاملا مشخص است.

وی تاکید کرد: وزارت علوم آموزشهای کوتاه مدت دو هفته‌ای و یا سه ماهه برای دانشجویان و همچنین کمک به ارائه پایان نامه‌های دانشجویان ایرانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و در سال تحصیلی ۹۴ - ۹۵، ۲۳۵ پروژه مشترک بین‌المللی انجام داده است.

سالارآملی عنوان کرد: ۵۳۵ ایرانی نخبه مقیم خارج وارد کشور شده و به دانشجویان آموزشهای کوتاه مدت ارائه می‌دهد و آنها را در نگارش پایان نامه کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: ۵۲ هزار دانشجوی خارجی در حال حاضر در کشور مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۲۳ هزار نفر در وزارت علوم و مابقی در دانشگاه آزاد، جامعه‌المصطفی و پیام نور درس می‌خوانند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: طبق برنامه باید در  ۵ سال آینده باید در جذب دانشجو رشدی ۸۰ درصدی داشته باشیم و امیدوارم در سال آینده تعداد دانشجویان خارجی در کشور ۱۵ درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: امروز با ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در ارتباط هستیم و دوره‌های مشترکی در مقطع دکترا با مهمترین مراکز آموزش عالی برگزار می‌کنیم و دراین راستا تفاهم‌نامه‌ایی به امضا رسیده است.

سالارآملی عنوان کرد: از مهر ماه سال ۹۶ دوره‌های مشترکی با بهترین دانشگاه‌های دنیا به وسیله دانشگاههای سطح ۱ کشور انجام می‌شود که در این راستا دانشگاه امیرکبیر با دانشگاه دلفت هلند تفاهم‌نامه به امضا رسانده است.

وی افزود: دانشگاه‌های کشور با ۱۰ دانشگاه نوآور برتر دنیا قرارداد بسته است که تعاملات بین‌المللی باعث ارتقای سطح کیفی دانشگاه‌های کشور می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما