شناسهٔ خبر: 18566320 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای خبر اول صبح روز شنبه پنجم فروردین ماه

پرداخت 10هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک ملی استان مرکزی

اراک - ایرنا - رئیس شعب بانک ملی استان مرکزی گفت: سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صورت مستقیم و در قالب طرح رونق تولید توسط بانک ملی این استان به متقاضیان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

احمد ملکی‌ راد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات در قالب 40 هزار پرونده در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدمات به متقاضیان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: از مجموع پرونده ها، سه هزار و 156 پرونده به مبلغ چهار هزار و 713 میلیارد ریال در بخش کشاورزی و صنعت، 621 پرونده به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال در بخش صنعت و 2 هزار و 535 پرونده به مبلغ 722 میلیارد ریال در بخش کشاورزی به صورت مستقیم و طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط پرداخت شده است.
رئیس شعب بانک ملی استان مرکزی گفت: 70 فقره تسهیلات به مبلغ یک هزار و 140 میلیارد ریال در قالب طرح رونق تولید و از طریق سایت بهین یاب در اختیار متقاضیان و واحدهای کوچک و متوسط قرار گرفته است.
ملکی راد خاطر نشان کرد: بانک ملی استان مرکزی با پرداخت این میزان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید از نظر تعداد پرونده و میزان پرداخت تسهیلات رتبه نخست را در سطح استان به دست آورده است.
وی با یادآوری پرداخت 350 فقره پرونده تسهیلات ازدواج به مبلغ 350 میلیارد ریال توسط بانک ملی استان مرکزی به زوج های جوان این استان افزود: بانک ملی این استان تلاش داشته است برای ارایه خدمت مناسب به همشهریان هیچگونه پرونده ای را در سامانه در انتظار نگذارد.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان مرکزی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را از اولویت های بانک ملی این استان عنوان کرد و گفت: پارسال 2 هزار و 16 میلیارد ریال پرونده تسهیلات قرض الحسنه ایجاد اشتغال از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) به بانک ملی این استان معرفی شده که 50 تا 60 درصد تسهیلات افراد مراجعه کننده در شعب بانک ملی استان پرداخت و بقیه در مرحله تکمیل پرونده و یا در مرحله پرداخت تسهیلات قرار دارند.
ملکی راد گفت: هفت میلیارد ریال پرونده در بخش قرض الحسنه مددجویان بهزیستی به بانک ملی استان مرکزی معرفی شده است که صد در صد این اعتبارات جذب و به متقاضیان پرداخت شده است.
استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران است که از شمال به استان‌های البرز و قزوین، از غرب به استان همدان، از شمال شرقی به استان تهران از جنوب به استان‌های لرستان و اصفهان و از شرق به استان‌های قم و اصفهان محدود می شود.
این استان با مساحتی معادل 29 هزار و 530 کیلومتر مربع حدود 1٬82 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده‌است.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، این استان دارای 12 شهرستان، 23 بخش، 32 شهر، 66 دهستان، 1٬394 آبادی دارای سکنه و 46 آبادی خالی از سکنه‌است.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعالند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود 90 درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

انتهای پیام /*

نظر شما