شناسهٔ خبر: 18566275 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مهسا صابری در گفتگو با برنا:

مایدا والیبال بانوان را با سیستم اروپایی آشنا کرد/ صعود به المپیک غیرقابل دسترس نیست/ امسال لیگ ما سطح خوبی نداشت

بازیکن تیم ملی والیبال بانوان گفت: المپیک غیرقابل دسترس نیست ولی اول باید به آسیا فکر کنیم و جلو باشیم و اگر بتوانیم جزو 3 تیم اول آسیا باشیم می‌توانیم به المپیک دست یابیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهسا صابری عضو تیم ملی والیبال بانوان و بازیکن تیم بانک سرمایه درخصوص وضعیت و کیفیت والیبال بانوان در سالی که گذشت صحبت کرد.

صابری در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت والیبال در سال 95 اظهار کرد: فدراسیون والیبال و درکل رشته والیبال سال خوبی را پشت سر گذاشت و بعد از اینکه تیم آقایان توانست به المپیک راه پیدا کند و در ریو نیز در جمع 8 تیم برتر دنیا قرار بگیرد موفقیت بزرگی را کسب کرد. خوشبختانه فدراسیون تمرکز خوبی روی ورزش بانوان دارد و با حضور چند ساله آقای داورزنی در این رشته والیبال بانوان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. در سال های اخیر مشکلاتمان حل شد و تمرینات منظمی در تیم ملی داشته‌ایم.

والیبالیست تیم ملی بانوان درخصوص حضور مایدا چیچیچ در تیم ملی تصریح کرد: زمانی که مربی خارجی به تیم ملی اضافه شد بچه ها اعتماد به نفس گرفتند. خانم مایدا هم که آمدند با سبکی اروپایی تمرینات را دنبال کردیم چون به اعتقاد خانم مایدا و خیلی از کارشناسان سیستم بدنی و فیزیکی ما با آسیایی ها فرق دارد و به بازیکنان اروپایی شبیه هستیم. مایدا ما را با سیستم اروپایی تقویت کرد و باعث شد که بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم، هم در جام باشگاه ها و هم در بازی های ملی و به هدفی که مدنظر داشتیم در والیبال بانوان توانستیم برسیم. ما در سال گذشته بیشتر دیده شدیم و همه بصورت آنلاین مسابقات را می دیدند.

صابری همچنین درخصوص لزیونر شدن دو بازیکن تیم ملی ایران بیان داشت: لژیونر شدن دو نفر از بازیکنان قطعا برای والیبال بانوان خیلی موثر خواهد بود چون این دو بازیکن می‌توانند تجربیاتی را به دست می‌آورند در اختیار تیم ملی قرار دهند و دیگر اینکه زمینه را برای حضور دیگران بازیکنان نیز فراهم کنند و این خبر خیلی خوب برای والیبال ایران است که ما دو لژیونر را در کشور اروپایی داریم. والیبال بانوان این توانایی را دارد که علاوه بر آسیا در مسابقات جهانی نیز ارزش‌های خود را نشان دهد.

وی در ادامه افزود: در مسابقاتی که در سال گذشته انجام شده حریفان بازی های آسانی با ما نداشتند و توانستیم بازی‌های خوبی را با حریفان سرسخت و قدرتمندی که داشتیم انجام دهیم. کره را بردیم و از چین تایپه نیز گیم گرفتیم و ما می‌توانیم یک حریف قدرتمند برای همه حریفان باشیم و در مسابقات سال آینده نیز با قدرت به کار خود ادامه خواهیم داد. ما باید به چند قدم جلوتر فکر کنیم. المپیک غیرقابل دسترس نیست ولی اول باید به آسیا فکر کنیم و جلو باشیم و اگر بتوانیم جزو 3 تیم اول آسیا باشیم می‌توانیم به المپیک دست یابیم.

حضور فرنوش شیخی ، مهسا صابری و سپیده توکلی در خبرگزاری برنا

صابری خاطرنشان کرد: آقای داورزنی زمانی که آمدند سالی بود که تیم بانوان والیبال تشکیل شد و اولین سالی که بود تیم ملی نوجوانان اعزام می شد. آقای داورزنی استارت این کار را زدند و ما هر سال نسبت به سال قبل پیشرفت کردیم.

بازیکن تیم ملی والیبال بانوان ایران در پاسخ به این سوال که کیفیت لیگ برتر چقدر در کیفیت تیم ملی نقش دارد، اظهار داشت: لیگ برتر خیلی موثر است ولی امسال لیگ ما سطح خوبی نداشت و فکر می کنم رفت و برگشت 3-4 تا بازی باکیفیت داشتیم. باید موقعیتی باشد که بازیکنان به تیم ملی اضافه شوند. امسال لیگ برتر شرایط خوبی نداشت و در بخش بانوان بیشتر به خاطر اینکه نمی توانیم اسپانسر جذب کنیم و پخش رادیو و تلویزیون نداریم سرمایه‌گذاری کمتری انجام می‌شود و امیدوارم اتفاقی بیفتد که ما لیگ قوی داشته باشیم و بازیکنان بیشتری به اردو دعوت شوند. فدراسیون همه تلاش خود را می کند که تیم‌ها به بهترین شکل تمرین کنند و اردوهای زیادی را برگزار می‌کنند، ولی بازیکنان هم باید تلاش کنند و باید مربی های خوبی نیز بالای سر تیم های پایه باشد.

صابری در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی در تیم ملی حضور خواهد داشت و ورزش حرفه‌ای را ادامه خواهد داد، گفت: تا جایی که توان دارم در تیم ملی حضور خواهم داشت و سعی می‌کنم بهترین بازی‌ها را برای کشورم انجام دهم. امیدوارم نگاه ویژه فدراسیون به والیبال بانوان همیشه وجود داشته باشد که استعدادهای ما بتوانند در بهترین شرایط برای کشورشان بازی کنند.

نظر شما