شناسهٔ خبر: 18565726 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش تلفات غیرنظامیان در موصل

مسئول هماهنگی کمک های انسانی در عراق تلفات غیرنظامیان ناشی از عملیات آزاد سازی غرب موصل را بهت آور و نگران کننده خواند و هدف قرار دادن غیرنظامیان هنگام درگیری ها را خلاف مقررات بین المللی و قابل پیگیری در مراجع قانونی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری ایرنا ، فرهان حق قائم مقان سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه به نقل از لیز گرانده مسئول هماهنگی کمک های انساندوستانه این سازمان در عراق ، شدت تلفات غیر نظامی در حین این عملیات را بهت آور خوانده و به خانواده های کشته شدگان و کسانی که در این عملیات مجروح شده و یا خانه های خود را از دست داده اند تسلیت گفته است.
 
فرهان حق افزود: مسئول هماهنگی کمک های انسانی یک بار دیگر از همه طرفین این درگیری ها خواسته است تا احتیاط های لازم برای جلوگیری از تلفات غیر نظامی در این درگیری ها را بکار بگیرند.
 
وی با اشاره به اینکه با شدت گرفتن عملیات آزاد سازی موصل خطرات گسترده تری غیر نظامیان این کشور را تهدید می کند ، بخصوص استفاده از شهروندان غیر نظامی بعنوان سپر انسانی در این درگیری ها و گلوله باران های بی رویه در مناطق پرجمعیت را خلاف موازین انسانی و مقررات بین المللی خوانده و تصریح کرده است که چنین اقداماتی جنایت جنگی و قابل پیگیری از سوی مراجع بین المللی قانونی محسوب می شوند.
 
بر اساس آخرین گزارش های سازمان ملل از آغاز عملیات آزاد سازی موصل در ماه فوریه تاکنون بیش از 280 هزار نفر از مردم این منطقه آواره شده اند و تشکیلات داعش با گلوله باران کردن آن ها سعی در جلوگیری ازخروج آن ها از این مناطق دارند و به همین دلیل هر روز ده ها نفر از این آوارگان هنگام گریز از شهر جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما