شناسهٔ خبر: 18563643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه استان قم

۲۳۶ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیربهداشتی در قم معدوم شد

R7854/P41362/S6,62/CT12

با تلاش و همت کارشناسان مرکز بهداشت استان قم، ۲۳۶ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف و غیربهداشتی از بازار مصرف کشف و معدوم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، روز گذشته کارشناسان مرکز بهداشت استان قم موفق شدند 216 مورد بازرسی را از مجموعه‌های تأثیرگذار در سلامتی مردم در استان قم داشته باشند که در راستای اجرای طرح بسیج نوروزی، مهندسین بهداشت محیط مرکز بهداشت 236 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی را از گردونه مصرف خارج کردند.

بنابراین گزارش در این بازدیدها که توسط تیم‌های عملیاتی ناظران بهداشتی در سطح و خارج شهر مقدس قم صورت گرفت از 160 مرکز ارائه مواد غذایی، 26 مرکز و امکنه عمومی، 110 مرکز بین‌راهی و یک سامانه آب‌رسانی بازدید و ارزیابی و کنترل دقیق بهداشتی صورت گرفت.

در طی این روز 15 کیلوگرم خمیر پیتزا، 12 حلب روغن چندین بار مصرف‌شده در اغذیه‌فروشی، مقادیر قابل‌توجه سالاد تاریخ گذشته و مواد غذایی فسادپذیر با درصد بالا کشف و معدوم شد.

برپایی روزانه بیش از 260 چادر در بوستان‌های مهدی و هاشمی

شهردار منطقه یک قم با تأکید بر اینکه شهرداری منطقه یک با بسیج امکانات و خدمات و نیرو و ماشین‌آلات به استقبال نوروز رفته است اظهار داشت: در همین راستا بحث آماده‌سازی خصوصاً تسهیلات رفاهی موردنیاز زائرین و مسافرین نوروز و شهروندان در سطح کلیه بوستان‌های منطقه خصوصاً بوستان‌های حاشیه بزرگراه امام علی در دستور کار قرارگرفته است.

مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به فراهم‌آوری تسهیلات ویژه زائرین در بوستان‌های مهدی، هاشمی و معلم افزود: سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و آبخوری‌ها در این بوستان‌ها به‌طور کامل بهسازی و آماده خدمت‌رسانی شد.

وی بابیان اینکه بوستان‌های مهدی و هاشمی در ایام نوروز مورد استقبال زائرین برای اسکان موقت قرارگرفته است افزود: هر شب به‌صورت متوسط بیش از 260 تخته چادر در این بوستان‌ها برپا می‌شود که به آن‌ها خدمات مختلفی ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فرآیند خوبی درروند خدمات‌رسانی برقرار است گفت: به‌جز بحث آماده‌سازی بوستان‌ها، ارائه خدمات فرهنگی ازجمله پخش اذان و برگزاری نماز جماعت در دستور کار است.

اصفهانیان مقدم اضافه کرد: تمام بوستان‌ها به‌طور یکپارچه برای خدمات‌رسانی به زائرین مهیا شده‌اند و بوستان مهدی و هاشمی ویژه اسکان موقت بوده است و نیروهای خدماتی و ستادی سطح منطقه به‌طور میانگین بیش از 150 نفر نیرو به‌صورت سه شیفت در ایام نوروز آماده خدمات‌رسانی به زائرین و همشهریان هستند.

نجات جان پدر و فرزند از داخل چادر مسافرتی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به گشت‌زنی نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به‌صورت پیاده در بوستان‌ها و محل‌های اسکان شهری اظهار داشت: شهرداری امسال حدود 10 بوستان و محل اسکان شهری را برای استراحت موقت زائرین و مسافرین نوروزی مشخص کرده است که نیروهای سازمان به‌صورت مستمر بر روند تأمین ایمنی این مکان‌ها نظارت دارند.

عباس جعفری بابیان اینکه در حین گشت‌زنی در صورت هرگونه مشکلی برای مردم به‌صورت امدادرسانی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در آخرین اقدام صورت گرفته در حین گشت‌زنی نیروهای سازمان جان پدر و فرزند توسط عوامل آتش‌نشانی در پارکینگ شماره چهار مسجد جمکران نجات داده شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به جزئیات این حادثه بیان کرد: پدر و فرزندی در پارکینگ شماره چهار مسجد مقدس جمکران برای اسکان موقت اقدام به برپایی یک‌تخته چادر مسافرتی کرده و از منقل و زغال برای تأمین گرما استفاده کرده بودند.

وی بابیان اینکه عدم توجه به مسائل ایمنی موجب حادثه در این چادر شده بود گفت: خوشبختانه با حضور به‌موقع نیروهای گشت زنی پیاده سازمان هر دو پدر و فرزند از مرگ نجات یافتند و از داخل چادر خارج و تحویل عوامل اورژانس و به بیمارستان ولی‌عصر انتقال داده شدند.

انتهای پیام/

نظر شما