شناسهٔ خبر: 18563209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش تسنیم از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان سمنان

دشمن جنگ اقتصادی با ایران به راه انداخته است/با اقتصاد پویا هیچ تحریمی بر ایران اثر نخواهد داشت

R41366/P41362/S6,64/CT7

ائمه جمعه شهرستان‌های استان سمنان با اشاره به اینکه دشمن جنگ اقتصادی با ایران به راه انداخته است تأکید کردند: باید معیشت مردم در اولویت مسئولان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی مهدی نژاد امام‌جمعه گرمسار ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان گرمسار ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید با اشاره به شعار سال جدید اظهار داشت: مقام معظم رهبری برنامه‌های کلی سال را تحت عنوان یک شعار در سال جدید مطرح می‌کنند و در آن پیش‌بینی و برنامه‌ریزی دقیقی در نظر گرفته‌شده و شعار سال بداهه انتخاب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه رهبری مانند نگهبانی است که در بالاترین برج دیده‌بانی قرارگرفته افزود: رهبر در هر کشور همه‌چیز را موردبررسی قرار می‌دهد و درباره مشکلات کشور تصمیم‌گیری می‌کند.

امام‌جمعه گرمسار با تأکید بر مسئله اقتصاد مقاومتی و نکات مهم سخنان مقام معظم رهبری در نخستین روز امسال اذعان کرد: دشمن جنگ نرم را در سطح وسیعی آغاز کرده و آثار منفی آن هم هویدا است؛ اما با نگرفتن نتیجه مطلوب از جنگ تحمیلی و جنگ نرم با تمام توان به جنگ اقتصادی نیز می‌پردازد.

مهدی نژاد با اشاره به اینکه یک‌میلیون نفر جویای کار وارد بازار شدند عنوان کرد: پویایی اقتصاد و راه‌اندازی اقتصاد مقاومتی در کشور هیچ تحریمی بر ایران اثر نخواهد داشت.

وی هدف از جنگ اقتصادی را ایجاد فاصله و تفرقه بین مردم و مسئولان نظام دانست و گفت: دو میلیون و 700 هزار بیکار رسمی در ایران وجود دارد و سالانه یک‌میلیون نفر جویای کار وارد بازار می‌شوند و دولت موظف است برای این افراد اشتغال‌زایی کند.

مهدی نژاد خاطرنشان کرد: دشمنان نیز به مسئله اقتصادی ایران برای براندازی نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای دارند و با غیرفعال کردن شرکت‌های تولیدی درصدد ایجاد تفرقه و جنگ اقتصادی با این کشور هستند.

وی واردکردن کالایی که در داخل کشور تولید می‌شود را حرام شرعی دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما قاچاق کالا است و این مسئله ضربه مهلکی را به سیستم تولید داخلی خواهد زد.

امام‌جمعه گرمسار با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان باید در تولید کالاهایی باکیفیت بالا دقت کنند تصریح کرد: مردم از کیفیت برخی کالاهای ایرانی راضی نیستند، رقابت باید در بین تولیدکنندگان داخلی باشد نه اجناس ایرانی و خارجی با پویای اقتصاد مقاومتی ایران به‌جایی خواهد رسید که هیچ تحریمی در آن اثر نخواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه 90 واحد تولیدی تسهیلات دولتی برای فعال‌سازی و رونق این واحدها تعلق‌گرفته است اظهار کرد: باید برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال تلاش بیشتری کرد و مانع از بیکاری تعداد زیادی از کارگران ایرانی در این واحدها شویم.

امام‌جمعه موقت میامی: اقتصاد و معیشت مردم در اولویت قرار دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر سایری امام‌جمعه موقت میامی نیز ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر گفت: اقتصاد و معیشت مردم در اولویت قرار دارد و دولت باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به حسن انتخاب مقام معظم رهبری برای شعار سال جدید اظهار داشت: راه‌اندازی چرخه تولید در کشور معضل بیکاری را در کشور برانداز خواهد کرد و مسائل اقتصاد و معیشت مردم همواره باید در اولویت فعالیت‌ها و اهداف مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

امام‌جمعه موقت میامی با بیان اینکه واردات کالا خارجی چرخه اقتصاد را از کار می‌اندازد افزود: تأکیدات چندین ساله مقام معظم رهبری و انتخاب شعار سال با عنوان‌های مختلف از اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت این مسئله در کشور است و با پویای اقتصاد مقاومتی به اهداف والا نظام و رفع مشکلات اقتصادی کشور خواهیم رسید.

سایری سخنان مقام معظم رهبری را راهکارهای اساسی برای تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تولید و اشتغال یک مسئله اساسی برای پیروزی در جنگ اقتصادی با دشمن است و با تحقق آن معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی و تورم مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به برخی نکات در سخنرانی مقام معظم رهبری در ابتدای سال خاطرنشان کرد: مسئولان نظام باید از واردات کالای غیرضروری به کشور به‌ویژه کالاهایی که در ایران ساخته می‌شود جلوگیری کند و این یکی از راهکارهای اساسی و اولیه برای رسیدن به هدف تولید و اشتغال است.

امام‌جمعه موقت میامی با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز جامعه ایران مسئله اقتصاد است، افزود: همه ما باید اذعان داشته باشیم که نتوانستیم خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی، به‌خوبی انجام دهیم و امیدواریم در سال نو در تحقق شعار سال موفق باشیم تا کشور را در مسیر صحیح راه ببریم.

سایری با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات اظهار کرد: حضور ح اکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهرسال 96 موجبات خلق یک حماسه دیگر را فراهم خواهد ساخت و مردم باید به انتخاب درست و اصلح بر اساس موازینی که مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند دقت داشته باشند.

امام‌جمعه موقت سرخه: بیکاری ریشه بسیاری از مشکلات کشور است

حجت‌الاسلام محمود نطنزی امام‌جمعه موقت سرخه نیز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه این شهر گفت: بیکاری ریشه بسیاری از مشکلات کشور است و مسئولان نظام باید با توجه به منویات رهبری درصدد حل آن باشند.

وی ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: در سال 96 دو مسئله مهم اقتصاد و انتخابات در اولویت فعالیت‌های نظام قرار دارد و نقش مردم در هردو مورد حاکی از سرنوشت سازی ایران توسط ملت ایرانی است.

امام‌جمعه موقت سرخه با اشاره به اینکه معضل بیکاری جوانان و مشکلات اقتصادی کشور ریشه بسیاری از مشکلات جامعه است افزود: دزدی‌های کوچک و اختلاس‌های بزرگ ازجمله آسیب‌هایی هستند که همواره در کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.

نطنزی با بیان اینکه 8 سال متوالی رهبری معظم انقلاب بر مسئله اقتصاد مقاومتی تأکیددارند اذعان داشت: عنوانی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای هرسال انتخاب کردند؛ حاکی از اهمیت ویژه اقتصاد مقاومتی است و در سال 96 نیز ایشان به اهمیت تولید و اشتغال در کنار اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.

وی در ادامه با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: حضور شکوهمندانه مردم در سطح بین‌المللی نمایش عظیمی از اقتدار و حاکمیت اسلامی و مردمی ایران برای دشمنان حکومت خواهد بود.

نطنزی با بیان اینکه انتخابات نمادی از حاکمیت مردم بر کشور ایران اسلامی است افزود: حضور مردم در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در هر دوره موجب ناامیدی بیشتر دشمنان و نقش بر آب شدن نقشه‌های پلید آنان خواهد بود.

امام‌جمعه دامغان: دلسوزی دشمن را هیچ‌گاه باور نکنیم/ شوراها باید مظهر تسهیل امور مردم باشند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد حسینیان امام‌جمعه دامغان نیز ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه باشکوه این شهر در سال جدید ضمن تبریک ایام نوروز با اشاره به سخنان اندیشمندانه و راهگشای رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای در مشهد مقدس، به تبیین منویات رهبر انقلاب پرداخت و اظهار داشت: حل مشکلات معیشتی مردم، ایجاد اشتغال برای جوانان و رونق اقتصاد کشور با تکیه‌بر سیاست‌های مدبرانه اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین فراز‌های سخنان حضرت امام خامنه‌ای بود.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه کم‌کاری و تنبلی، بی‌توجهی به مشکلات مردم و دوری از مبانی انقلاب با روحیه انقلابی مدنظر رهبری در تضاد است، افزود: آنها که امید واهی به بیرون مرزها دوخته‌اند بدانند ایران اسلامی سرزمینی غنی و ثروتمند از نظر منابع طبیعی، نیروی انسانی و دانش بومی است و تنها راه سرعت بخشیدن به توسعه پایدار کشور توجه و اعتماد به داشته‌های داخلی است.

وی با تأکید بر اینکه دلسوزی فریبکارانه دشمنان را هیچ‌گاه نباید باور کنیم، ملت بزرگ ایران را مردمی آبدیده در عرصه‌های خطیر و مختلف برشمرد که اردیبهشت‌ماه آینده باید حماسه‌ای دیگر از جنس حضور بیافرینند و اضافه کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب ارشاد نمودند، حضور پرشمار همراه با وحدت و آگاهی ملت ایران در انتخابات پیش رو سرنوشت کشورمان را در سال‌های آینده رقم می‌زند.

امام‌جمعه دامغان در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها باید مظهر تسهیل امور مردم باشند، صاحبان اندیشه، فکر و طرح‌های راه گشا به میدان بیایند، تجارب خود را در مسیر خدمت به شهر و روستای خود بکار بگیرند؛ انتخاب نیروهای کارآمد برای شوراهای اسلامی تحقق اهداف این نهادهای مردمی را میسر می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما