شناسهٔ خبر: 18563199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش تسنیم از خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای استان اردبیل

انتخاب شعار سال ۹۶ بیانگر تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است

R41374/P41362/S6,49/CT11

ائمه جمعه استان اردبیل تاکید کردند: انتخاب شعار سال ۹۶ بیانگر تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام عسگر بیگی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کوثر اظهار کرد: با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی در بحث اشتغال و تولید مقام معظم رهبری شعار سال 96 را اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید مطرح کردند تا در این زمینه اقدامات راهبردی و عملی‌تری انجام شود.

امام جمعه کوثر گفت: انتخاب شعار امسال بیانگر این امر است که اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری هنوز تحقق عملیاتی نیافته که برای تحقق آن و توسعه اشتغال و تولید ضروری است تا مسئولان توجه ویژه و بیشتری به این مقوله مهم داشته باشند.

وی تصریح کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌ها از جمله راه و نیرورسانی و همکاری عده‌ای از مسئولان در امر سرمایه‌گذاری‌ها، کشاورزی و باغداری و معدن سه بخش مهم در شهرستان کوثر به شمار می‌رود که می‌تواند در رونق تولید و توسعه اشتغال در این منطقه موثر باشد.

بیگی با اشاره به واگذاری تعیین صلاحیت نامزدهای شوراهای شهر و روستاها به نمایندگان مجلس بیان کرد: این اقدام شورای نگهبان اشتباه بزرگ و راهبردی بود که می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات و نارساییها در این زمینه شود.

خطیب جمعه کوثر با بیان اینکه نباید شورای نگهبان اختیارات خود در این زمینه را به مسئولان و افراد دیگری واگذار می‌کرد، افزود: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تعیین صلاحیت نامزدها آرمانها و ارکان انقلاب اسلامی و رهبری را مد نظر قرار دهند.

مسئولان سرعین فعالیتهای جارچیان را ساماندهی کنند

حجت‌الاسلام محمود اصغری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سرعین اظهار کرد: مردم سرعین آداب و رسوم فرهنگی مناسب و شایسته‌ای برای تحویل سال نو و ایام عید نوروز دارند که باید تلاش شود چنین آداب و رسومی توسعه و گسترش یابد.

امام جمعه سرعین با قدردانی از اهالی مهمان‌نواز شهرستان سرعین بیان کرد: مردم سرعین همه‌ساله در ایام نوروز از میهمانان و گردشگرانی که سرعین را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند میزبانی شایسته‌ای می‌کنند که انتظار می‌رود برای افزایش مسافران و گردشگران ورودی به این شهرستان شاهد تداوم و افزایش این مهمان‌نوازیها باشیم.

وی با اشاره به فعالیتها دست‌اندرکاران و مسئولان ستاد خدمات سفر شهرستان سرعین گفت: فعالیتها و اقدامات ستاد خدمات سفر شهرستان در خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی شایسته تقدیر بوده که توانسته رضایت گردشگران را فراهم آورد. 

اصغری تصریح کرد: با توجه به اینکه جارچی‌گری سبب می‌شود تا چهره شهر یک حالت نازیبا و نامناسب به خود گرفته و گردشگران و مسافران از این امر ناراضی باشند انتظار می‌رود مسئولان در زمینه جمع‌آوری این حرکتها و ساماندهی این امر اقدامات لازم را انجام داده و مردم نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به منویات اخیر مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید در موضوع اهمیت دادن به جوانان در اداره امور کشور افزود: کشور ما در این زمینه دارای ظرفیتهای بالایی بوده که باید از این ظرفیتها و جوانان متخصص و تحصیل‌کرده برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده شود تا بتوانیم شاهد آبادانی هر چه بیشتر باشیم.

حضور گسترده مردم در انتخابات قدرت جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان می‌دهد

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: کشور ما امروز بیش از هر زمان دیگر به سرمایه‌گذاری‌ها و تقویت تولید نیاز مبرمی دارد و باید در این زمینه تلاش همه‌جانبه‌ای انجام شود.

امام جمعه نیر بیان کرد: به جای آنکه دولتمردان و مسئولان به برجام و وعده‌های استکبار جهانی امیدوار باشند بهتر است توان داخلی را دریابند و اجازه دهند تا از ظرفیت‌های داخلی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور بیشتر استفاده شود.

وی گفت: بهتر است دولتمردان با زیرساخت‌ها و پشتیبانی همه‌جانبه به تولید و رونق اقتصادی کشور بها داده و فعالان این عرصه را مورد حمایت جدی قرار دهند.

مقدسی با اشاره به تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، تصریح کرد: مردم و دولتمردان باید در تحقق شعار سال تلاش کنند و این امر مهم را به سرانجام برسانند.

امام جمعه نیر با اشاره به پیش رو بودن انتخابات حساس با تاکید بر لزوم فراهم شدن بستر حضور گسترده مردم در این دوره از انتخابات اظهار کرد: برگزاری انتخابات با حضور حداکثری و گسترده مردم جلوه‌‌ای از قدرت جمهوری اسلامی ایران بوده و انتخابات صحنه نمایش قدرت و پشتیبانی آحاد مردم از نظام اسلامی است که نمودی حقیقی از مردم سالاری دینی محسوب می‌شود.

وی افزود: حضور پرشور ما در انتخابات تقویت نظام اسلامی را به دنبال خواهد داشت، پس همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند نباید بهانه به دست دشمن داد و مردم باید بدون در نظر گرفتن مسائل قومی، طایفه‌ای و مذهبی به فرد اصلح رای دهند.

انتهای پیام/

نظر شما