شناسهٔ خبر: 18563049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تجمیع خطبه های نماز جمعه استان یزد؛

مردم به افرادی که وعده‌های عجیب و غریب انتخاباتی می‌دهند اعتماد نکنند/مسئولان میلیاردی نمی توانند مردم را درک کنند/کلید حل تمام مشکلات کشور در تولید و اشتغال است

نماز جمعه این هفته شهر های استان یزد همچون گذشته باحضور پرشور مردم استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا، گلایه از عدم تحقق شعار سال 95، تبیین ابعاد شعار سال جدید و بیان ویژگی های نامزدهای انتخابات از جمله محورهایی بود که ائمه جمعه شهرستانهای استان یزد در خطبه های نمازجمعه این هفته بدان پرداختند.

 

****************************************************

امام جمعه موقت یزد: مردم به افرادی که وعده‌های عجیب و غریب انتخاباتی می‌دهند اعتماد نکنند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی در خطبه‌های امروز نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه امروز به اسم آزادی، بدترین چیزها را به ما تحمیل می‌کنند، اظهار داشت: امروز به اسم رهایی بدترین بندها را به دست و پای ما می‌زنند و شب و روز هم در مورد این آزادی و رهایی تبلیغ می‌کنند.

وی عنوان کرد: دشمنان می‌خواهند جوانان ما در بند شهوات باشند و آزادی و آزادگی را از آنها بگیرند و به همین دلیل است که تلاش می‌کنند فساد و فحشا در جامعه ترویج شود و غیرت در میان جوانان ما از بین برود زیرا با غیرت و آگاهی و اعتقاد هیچ ملتی به اسارت نمی‌رود.

امام جمعه موقت یزد افزود: صفحات مجازی امروز مملو از فریب‌ها و شهوات است که حیا را در بین مردان و زنان از بین برده و متأسفانه این برنامه‌ها و حرکت‌ها با توجیه علمی و تکنولوژی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: دشمنان اباطیل را تئوریزه می‌کنند و برای خود شاعر، فیلم‌نامه‌نویس، آوازه خوان و ... دارند و به وسیله آنها مردم را در مسیر گمراهی و بی‌حیایی قرار می‌دهند.

مدرسی با اشاره به اینکه ابزارهای آنها کاربردی‌تر از انسان‌های مؤمن هستند زیرا افراد متدین دروغ نمی‌گویند، از بیت‌المال دزدی نمی‌کنند، تهمت نمی‌زنند اما در لشکر باطل و شیطان این موانع وجود ندارد و معتقد به این معیارها و ارزش‌ها نیستند بنابراین به هر اقدامی بخواهند، به راحتی دست می‌زنند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اینها حتی به راحتی انسان می‌کشند و دیدیم که در عراق و سوریه چه جنایت‌هایی که نکردند اما اگر در جامعه‌ای تقوا فراگیر و ریشه‌دار باشد، با وجود تمام امکانات و توطئه‌های دشمنان، به نتیجه‌ای نخواهند رسید.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: امیدوارم که مردم و مسؤولان به این نکات در فکر و عمل توجه کافی داشته باشند و مسائل مطرح شده توسط رهبری به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: مسؤولان باید بیشتر در برنامه‌ریزی و عمل و اجرا به فرمایشات رهبری توجه نشان دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در پیش است و از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است و باید از این امانتی که خدای متعال در دست ما قرار داده به درستی حفاظت کنیم و آن را به اهلش برسانیم.

مدرسی، توجه به برخی نکات را بسیار ضروری خواند و افزود: افرادی که داوطلب می‌شوند باید از نظر فکر و موضع و از نظر عمل و اجرا مورد بررسی قرار گیرند.

وی اظهار داشت: افراد داوطلب باید در گفتار و شعار خود صادق باشند و مصالح کشور را زیر پا نگذارند و مصالح درازمدت کشور را در نظر بگیرند و فقط برای جلب آرای مردم، مسائلی را مطرح نکنند که پس از انتخاب، نتوانند به آن جامه عمل بپوشانند.

مدرسی تصریح کرد: برخی افراد می‌خواهند اقشار مختلف را به هر قیمتی راضی کنند که به آنها رأی بدهند، اینها اعمال آمریکایی‌ها است که وقتی نزد شیطان پرست‌ها می‌روند، علامت شیطان‌پرستی به دست می‌گیرند و وقتی نزد صهیونیست‌ها می‌روند، دم از صهیونیست می‌زنند.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم باید آگاه باشند و به افرادی که وعده‌های عجیب و غریب می‌دهند، اعتماد نکنند.

 

****************************************************

امام جمعه بخش بهمن: مسئولان میلیاردی نمی توانند مردم را درک کنند

حجت الاسلام رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های امروز نماز جمعه، ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید، اظهار کرد: نام گذارى سال ۱۳۹۶ به‏عنوان «اقتصاد مقاومتى: تولید- اشتغال» بیانگر این نکته است که، مهم‏ترین ضرورت فورى و نیاز کشور در حال حاضر مسأله اقتصاد  است و در این زمینه باید بر تولید و اشتغال متمرکز شد.

حجت الاسلام علیزاده افزود: مسؤلان کشور در تحقق کامل شعار سال گذشته موفق عمل نکردند. على‏رغم کارهاى خوبى که صورت‏گرفته است هنوز باید اقتصاد مقاومتى به‏عنوان شعار اصلى سال تداوم یابد؛ چرا که دشمنان از فشار بر اقتصاد کشور ناامید نشده‏اند و اولویت اول آن‏ها در ضربه زدن به ملت ایران نیز همین مسأله اقتصادى است.

علیزاده ادامه داد: رهبر انقلاب ضمن بیان تلخی ها و شیرینی های سال 95، تلخ کامی مردم به ویژه طبقه ضعیف را ناشی از مشکلات اقتصادی مانند گرانى، بیکارى، تبعیض‏ها و نابرابرى‏ها و آسیب هاى اجتماعى عنوان کردند و فرمودند مسولان کشور نیز باید این مسائل را با تمام وجود احساس کنند. مسئولانی که هزاران میلیارد سرمایه‏ و زندگى اشرافى دارند، نمى‏توانند این تلخ کامی ها را درک کنند تا تلاش کامل و جدی برای رفع آن بکار گیرند.

وی در ادامه بیان فرمایشات رهبر، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های دشمنان، استحاله و بر اندازی نظام است و برای تحقق این خواسته ها از دو ابزار استفاده می کند که یکی از آنها فرهنگ است. دشمنان با بهره گیری از شبکه های اجتماعی و ماهواره ای، اینترنت، با تغییر باور ها و فرهنگ ، اعتقادات مردم را مورد هدف قرار می دهد، روحیه جهاد را در جوان ها می کُشند تا قوت نظامی ایران کاهش یابد و در نتیجه نظام را تضعیف کند که مردم به رأی دادن به دولت غیر انقلابی تشویق شوند.

خطیب جمعه بخش بهمن گفت: ابزار دیگر، اقتصاد است که بیشتر توسط خودمان بر ما تحمیل شده است. اگر ضعف هایی وجود دارد مربوط به ما و مدیریت های ماست، اما تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور از دیدگاه رهبر، روی کار آمدن مسئولین متعهد به مبانی انقلابی و کارآمد است.

وی با بیان اینکه حضور یک مدیر نا لایق و غیر متخصص به خوبی دشمنان را به اهداف خود می رساند، اذعان کرد: آنچه رهبر معظم  انقلاب تحت عنوان دولت موفق که سبب پیشرفت کشور خواهد شد مطرح می کنند عبارت است از دولتی انقلابی، که کارآمد هم باشد؛ یعنی علاوه بر داشتن تعهد دینی و انقلابی، تخصص لازم برای حل مشکلات اقتصادی کشور را هم داشته باشد.

حجت الاسلام علیزاده یادآور شد: در انتخابات آینده حضور مردم و عمل به قانون از اصول اولیه و مهم محسوب می شود. همچنین کسانی باید در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نام نویسی کنند که فعال و انقلابی باشند و بتوانند گره ای از کار مردم باز کنند، نه اینکه خود گره بیندازند.

وی در خاتمه ضمن اشاره به مناسبت های پیش رو، گفت: لیلة الرغائب اولین شب جمعه ماه رجب است که در روایات از جمله بزرگ‏ترین شب‏ها محسوب می شود. با توجه به روایات به نظر مى‏آید شب لیلة الرغائب بعد از شب قدر و عرفه پر فضیلت تر از سایر شب‏ها است که رحمت و مغفرت و برکت در این شب زیاد مى‏شود و فرصتى براى دعا کردن و به دست آوردن آرزوها است.

****************************************************

امام جمعه هرات:  کلید حل تمام مشکلات کشور در تولید و اشتغال است 
 حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: خدواند در سوره مبارکه مائده آیه 35 می فرماید: ای کسانیکه ایمان آورده اید از خدا پروا کنید و در جستجوی وسیله ای برای تقرب به او باشید و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگارشوید.

وی افزود: بر طبق این آیه ایمان،تقوا،توسل و تلاش و کوشش چهار شرط رسیدن به رستگاری است.

امام جمعه هرات در ادامه با تبریک حلول سال جدید خاطر نشان کرد: امیدواریم امسال سالی توأم با اقتصاد مقاومتی ،تولید ،اشتغال، پرنعمت، و دارای برکات زیاد باشد.

جعفری ضمن تبریک ولادت باسعادت امام محمد باقر(ع) به تبیین زندگی این امام همام پرداخت.

وی افزود: باقر به معنای شکافنده علوم است که در دوران حضرت امام پنجم احکام اسلامی شکافته شد و آشکارا در اختیار مسلمانان قرار گرفت.

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه دوم به نامگذاری سال ۹۶ توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: مسائل اقتصاد و معیشت مردم همیشه اولویت اصلی است و نامگذاری مجدد سال به شعار اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت موضوع اقتصاد در جامعه محسوب می شود که مسئولان باید به آن عنایت ویژه داشته باشند.

امام جمعه هرات گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامیدند، تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی در دو سال متوالی نشان از اهمیت اقتصاد مقاومتی و همچنین اهمیت تولید و اشتغال دارد.

حجت الاسلام جعفری گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود تنها راه بهبود معشیت مردم را پیگیری همه جانبه اقتصاد مقاومتی عنوان کردند.

وی افزود: پیام مقام معظم رهبری حامل چند نکته اساسی بود که لازم است اینجا بیان شود.اول اینکه مسئله اقتصاد مهمترین و ضرورترین نیاز کشور در زمان کنونی است چرا که محور سال بازهم اقتصاد مقاومتی است،دوم اینکه رهبری بازهم سال را به اقتصاد گره زدند که نشان دهنده این است که مسئولان در تحقق شعار سال گذشته موفق عمل نکردند و عملکردشان شایسته تحقق شعار سال نبوده و نیست.و سوم اینکه کلید حل تمام مشکلات کشور در تولید و اشتغال خواهد بود.

خطیب نماز جمعه هرات خاطر نشان کرد: باید دیدگاهمان را نسبت به تولید داخل و نیروی انسانی و منابع داخلی متمرکز کنیم و امیدمان به جذب سرمایه گذاران خارجی نباشد.

امام جمعه هرات افزود: بر طبق گفته رهبری مهم‏ترین ضرورت و نیاز کشور در حال حاضر مسأله اقتصاد است. و دشمنان هنوز از فشار بر اقتصاد کشور ناامید نشده‏اند و اولویت اول آن‏ها در ضربه زدن به ملت ایران نیز همین مسأله اقتصادی است.

حجت الاسلام جعفری همچنین با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در حرم امام رضا(ع)، گفت: مشارکت حداکثری و توجه به قانون در انتخابات مورد تاکید معظم له است و حضور مردم در انتخابات یکی از دو رکن اصلی مردم سالاری دینی است که باعث فخر ملت ایران با سایر ملل دنیا است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما